سردار رحیمی تشریح کرد؛

تمهیدات ترافیکی و انتظامی مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین

تمهیدات ترافیکی و انتظامی مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین
دوشنبه 21 شهريور 1401 - 10:40

رئیس پلیس پایتخت گفت: برای مدیریت مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین ۵ قرارگاه را در مسیر راهپیمایی ایجاد می‌کنیم تا مدیریت بهتری داشته باشیم.

العالم_ایران

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت صبح امروز در نشست رسانه‌ای ویژه طرح انتظامی و ترافیکی اربعین حسینی گفت: در روز شنبه هفته آینده در تهران از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) راهپیمایی جاماندگان اربعین را داریم.

وی با بیان اینکه سنگین‌ترین کار بر عهده پلیس است، گفت: پلیس وظیفه ایجاد نظم و امنیت و مدیریت ترافیک را در این مراسم دارد.

رحیمی بیان کرد: بر همین اساس ۵ قرارگاه را در مسیر راهپیمایی ایجاد می‌کنیم تا مدیریت بهتری داشته باشیم؛ عناصر نامحسوس و اطلاعاتی، عوامل راهور و بیش از هزار همکار پلیس خانم در این قرارگاه‌ها حضور دارند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: از میدان امام حسین (ع)، خیابان هفده شهریور، میدان و خیابان شوش، خیابان فداییان اسلام تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) محل استقرار این ۵ قرارگاه است.

وی گفت: از نیمه شب جمعه یا همان شب اربعین تمام این مسیر از پارک خودرو پاکسازی می‌شود چراکه باید مسائل امنیتی حفظ شود. در طول این مسیر از ساعت ۲۴ تاریخ ۲۵ شهریور در این مسیرها نباید خودرویی پارک کند.

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: سحرگاه روز اربعین مسیرهای پنج گانه ای که مشخص شده است (میدان امام حسین (ع) و جمهوری، باقر شهر به سمت حرم، جاده ورامین به سمت حرم و میدان امام زاده حسن (ع)) محدودیت ترافیکی ایجاد می‌شود.

رحیمی ادامه داد: با توجه به مسئولیتی که پلیس در مراسم جاماندگان دارد، حمل و نقل و ترافیک هم بر عهده پلیس است که هماهنگی‌های لازم با شرکت‌های اتوبوسرانی و تاکسیرانی و بخش‌های دیگر انجام شده است؛ جا به جایی افرادی که در مراسم شرکت می‌کنند بر عهده پلیس است که پیش بینی‌های کامل را اندیشیده ایم.

وی با بیان اینکه تمامی پلیس‌های پایتخت از ۵ صبح اربعین در حالت آماده باش کامل هستند، گفت: تا پایان مراسم تمام خیابان‌های عمود به مسیر راهپیمایی ممنوع است مگر پلیس راهور تشخیص دهند مسیر باید باز شود.

مهر

پربیننده ترین خبرها