ازدحام زائران اتباع افغانستانی در مرز شلمچه/ زائران فعلا مرز چذابه را برای ورود و خروج انتخاب کنند

ازدحام زائران اتباع افغانستانی در مرز شلمچه/ زائران فعلا مرز چذابه را برای ورود و خروج انتخاب کنند
دوشنبه 21 شهريور 1401 - 11:16

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: توصیه ما به عزیزان زائری که از خوزستان به سمت مرز شلمچه می‌آیند این است که مسیر خود را به سمت مرز چذابه تغییر دهند تا ان‌شا‌الله طی ساعات آینده مرز شلمچه تخلیه شده و مسیر خروج زائران بازگشایی شود.

العالم - ایران

سیدمجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین صبح امروز دوشنبه ۲۱ شهریوردر گفت‌وگوی تلویزیونی در مورد آخرین وضعیت مرزها اظهار داشت: ما از چند روز گذشته شاهد حضور اتباع خارجی به ویژه اتباع افغانستانی در پایانه مرزی شلمچه هستیم و روز به روز به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود و تعداد این اتباع به 30 هزار نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه حضور اتباع افغانستان در مرز شلمچه مسیر خروج زائران را دچار کندی کرده است، گفت: برای اینکه موضوع مرز شلمچه حل شود و تردد در این مرز به شرایط عادی بازگردد، باید تدابیر لازم جهت ساماندهی آن اتخاذ شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین افزود: توصیه ما به عزیزان زائری که از خوزستان به سمت مرز شلمچه می‌آیند این است که مسیر خود را به سمت مرز چذابه تغییر دهند تا ان‌شا‌الله طی ساعات آینده مرز شلمچه تخلیه شده و مسیر خروج زائران بازگشایی شود.

میراحمدی خاطر نشان کرد: عراقی‌ها هم گیت‌های محدودی را برای ورود اتباع افغانستانی بازگذاشته‌اند که دلیل آن این است که دولت عراق محدودیت‌های زیادی را برای ورود اتباغ افغانستانی در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برای سایر مرزها هیچ مشکلی برای خروج زائران وجود ندارد، تصریح کرد: امسال منظم‌ترین و قانون‌مندترین خروج زائران ایرانی را داشتیم و مسئولین عراقی از این بابت تشکر کردند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین در پایان گفت: برای مراجعه زائران به منظور خروج از مرزها هم مشکلی وجود ندارد و در سراسر کشور به پایانه‌های مسافربری اجازه مسافرگیری با ظرفیت صد در صد داده شده و مشکلی برای خروج زائران وجود ندارد و زائرانی که برای سفر اربعین به مرزها مراجعه کنند می‌توانند به راحتی وارد عراق شوند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها