سازمان ملل: برده داری مدرن در جهان به دلیل تشدید معضل فقر در حال افزایش است

سازمان ملل: برده داری مدرن در جهان به دلیل تشدید معضل فقر در حال افزایش است
دوشنبه 21 شهريور 1401 - 13:43

بنا بر اعلام سازمان بین المللی کار، بحران‌هایی نظیر همه‌گیری کووید-19، درگیری‌های مسلحانه و تغییرات آب و هوایی در سال‌های اخیر روزانه حدود 50 میلیون نفر را در جهان با معضل کار اجباری مواجه کرده است.

العالم_جهان

به گزارش العالم به نقل از رویترز، سازمان بین المللی کار (ILO) - وابسته به سازمان ملل - روز دوشنبه با انتشار گزارش برده داری مدرنِ خود اعلام کرد تعداد افرادی که بر خلاف میل خود مجبور به کار یا ازدواج شده اند در سال های اخیر به حدود 50 میلیون نفر در هر روز افزایش یافته است.

به گفته این آژانس، بحران‌هایی مانند همه‌گیری کووید19، درگیری‌های مسلحانه و تغییرات آب و هوایی منجر به اختلال بی‌سابقه در اشتغال و آموزش و در عین حال تشدید فقر شدید و مهاجرت اجباری شده است.

در مقایسه با آخرین شمارش برای سال 2016، تعداد افراد درگیر با برده داری مدرن حدود 9.3 میلیون نفر افزایش یافته است.

بر اساس آخرین آمار، کار اجباری مسئول برده‌کشی از 27.6 میلیون نفر در سال 2021 است و بیش از 3.3 میلیون نفر از آنها کودک هستند. ازدواج اجباری نیز 22 میلیون نفر را درگیر خود کرده است.

سازمان بین‌المللی کار افزود بیش از نیمی از موارد مرتبط با کار اجباری در کشورهای با درآمد متوسط یا با درآمد بالا اتفاق می‌افتد و کارگران مهاجر بیش از سه برابر بیشتر در معرض آسیب قرار می‌گیرند.

در این گزارش به قطر اشاره شده است که در آستانه برگزاری جام جهانی فوتبال فیفا که در ماه نوامبر آغاز می شود، با اتهامات گسترده ای در مورد نقض حقوق کار مربوط به مهاجرانی که در آنجا کار می کنند، مواجه شده است.

اما در این گزارش آمده است از زمان افتتاح دفتر این آژانس در دوحه، پایتخت، در آوریل 2018، قطر «پیشرفت قابل توجهی» در مورد شرایط زندگی و کار برای صدها هزار کارگر مهاجر ایجاد کرده است، حتی با وجود مشکلاتی که در اجرای قوانین جدید کار وجود دارد.

ناصر الخاطر، مدیر اجرایی قطر 2022 پنجشنبه هفته گذشته گفت این کشور با انتقادات ناعادلانه زیادی در مورد میزبانی جام جهانی روبرو شده است که مبتنی بر واقعیت نبود اما به تمامی انتقادات منصفانه پاسخ داده است.

پربیننده ترین خبرها