رئیس اتاق مشترک ایران و عراق:

تجارت ایران و عراق امسال به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد

تجارت ایران و عراق امسال به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
دوشنبه 21 شهريور 1401 - 14:07

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: امسال تجارت ایران و عراق به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد و نوسانات اخیر در تجارت دو کشور نگران‌کننده نیست.‌

العالم_ایران

یحیی آل اسحاق، امروز در نشست شورای سیاست‌گذاری توسعه همکاری اقتصادی ایران و عراق که در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، اظهار کرد: دیپلماسی اقتصادی در همه حوزه‌های حاکمیتی نقش محوری دارد اما ما اهمیتی برای این موضوع قائل نیستیم؛ در واقع دیپلماسی اقتصادی در کشور به گونه‌ای نیست که آثار مورد انتظار از آن حاصل شود، در حالی که با سامان یافتن این حوزه می‌توان اثرات بی بدیل آن را در همه بخش‌های کشور دید.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق افزود: یکی از مسائلی که در عمده کشورهای دنیا مخصوصاً کشورهای توسعه یافته مراعات می‌شود هماهنگی و هم جهتی در دیپلماسی اقتصادی است، در حالی که یکی از نگرانی‌های ما تشتت آرا در حوزه دیپلماسی اقتصادی است.

وی تاکید کرد: نکته حائز اهمیت این است که یک نهاد باید در رابطه با دیپلماسی اقتصادی پیگیری‌های لازم را انجام دهد تا از این طریق تشتت آرا در نظام دیپلماسی اقتصادی جلوگیری کند.

وی با اشاره به روابط ایران و عراق، اظهار کرد: رابطه دو کشور ایران و عراق استراتژیک است. اقتصاد، امنیت، تهدیدها و فرصت‌های ما کاملاً به هم مرتبط بوده و نخ تسبیح توسعه همه‌جانبه روابط ایران و عراق مسائل اقتصادی است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق افزود: موضوع اقتصاد در روابط ایران و عراق باید محوری باشد و خوشبختانه این مسئله را مسئولان دو کشور پذیرفته‌اند به طوری که هدف‌گذاری تجارت ۲۰ میلیارد دلاری انجام شده که این مسئله قابل عملیاتی شدن است.

آل اسحاق گفت: همچنین با توجه به وضعیت تجاری دو کشور امسال تجارت ایران و عراق به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد و نوسانات اخیر در تجارت دو کشور نگران‌کننده نیست.‌

وی در رابطه با تجارت با اقلیم کردستان هم تاکید کرد که رابطه ما با اقلیم کردستان عراق همیشه تقویت شده و زمینه فعالیت بیشتر هم می‌تواند باشد.

مهر

پربیننده ترین خبرها