هشدار قاهره به تل‌آویو؛ اوضاع در کرانه باختری از کنترل خارج می‌شود

هشدار قاهره به تل‌آویو؛ اوضاع در کرانه باختری از کنترل خارج می‌شود
دوشنبه 21 شهريور 1401 - 14:10

رسانه‌های عبری از پیام‌های هشدار قاهره به تل‌‌آویو درباره تشدید حملات رژیم صهیونیستی علیه کرانه باختری و احتمال خارج شدن اوضاع از کنترل، خبر دادند.

العالم - مصر

رسانه‌های عبری اذعان کردند که مقامات مسئول مصری ضمن انتقاد از حملات فزاینده صهیونیست‌ها به کرانه باختری به مقامات رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند که ممکن است اوضاع در کرانه از کنترل خارج شود.

کانال ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی (کان)، شب گذشته به نقل از مقامات مسئول مصری - بدون اشاره به نام آن‌ها- در گزارشی اعلام کرد که «طرف مصری نگران تشدید تنش اخیر در کرانه باختری است».

روزنامه «هاآرتص» پیش از آن نوشته بود که «اسرائیل در تلاش است با ادعای جلوگیری از تشدید تنش در کرانه باختری، سرویس‌های امنیتی فلسطین را تحت فشار قرار دهد تا عملیات‌های دستگیری را علیه فعالان و افراد مسلح فلسطینی در کرانه باختری، به‌ویژه در مناطق جنین و نابلس اجرایی کنند.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی بر این باور است که باید «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این خصوص تصمیم بگیرد و از این رو اسرائیل علاوه بر آمریکا از کشورهای مصر و قطر خواسته تا عباس را در این راستا تحت فشار قرار دهند.

اما شبکه کان گزارش داد که «مقامات مصری از عملکرد و رفتار ارتش صهیونیستی انتقاد و اعلام کردند که افزایش حملات و عملیات ارتش اسرائیل در کرانه باختری رود اردن موجب شرمنده شدن تشکیلات خودگردان فلسطین می‌شود و بیشتر جایگاه آن را تضعیف می‌کند».

بنا بر این گزارش، مقامات مصری هشدار دادند که اگر وضعیت کنونی در کرانه باختری ادامه یابد، اسرائیل «با نزدیک شدن به زمان پس از ابومازن (یعنی کناره گیری رئیس تشکیلات خودگردان از قدرت)، در کرانه باختری با انفجار و یک هرج و مرج سیاسی مواجه خواهد شد».

این در حالی است که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، سه‌شنبه پیش با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر در قاهره دیدار کرد و به ادعای کانال 11 تلویزیون رژیم صهیونیستی ممکن است این دیدار، در راستای تلاش برای تقویت عباس برای مقابله با تنش‌های روزافزون در کرانه باختری که بر جایگاه او و رهبری فلسطین تاثیر می‌گذرد، صورت گرفته باشد».

در همین راستا، «رونین بار» رئیس سرویس امنیت عمومی اسرائیل (شاباک)، نیز در جریان شرکت در یک کنفرانس در خصوص «تروریسم» که عصر دیروز در مرکز «رایخمان» در هرتسلیا برگزار شد، گفت که «رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به دلیل موقعیت ضعیف خود در میان توده فلسطین،می‌بایست سازوکارهای امنیتی را تقویت کند و اصلاحات مدنی را انجام دهد.

این در حالی است که بامداد امروز (دوشنبه) نیز نظامیان رژیم صهیونیستی با یورش به مناطق مختلف کرانه باختری ۲۲ فلسطینی از جمله یک خبرنگار و چند آزاده فلسطینی را بازداشت کردند.

به گفته منابع محلی، کانون اصلی بازداشت‌ها شهرهای الخلیل، بیت لحم، نابلس، جنین، رام الله و قدس اشغالی بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها