رایزنی تلفنی وزرای بهداشت ایران و عراق درخصوص وضعیت خدمات بهداشتی و درمانی زائران اربعین

رایزنی تلفنی وزرای بهداشت ایران و عراق درخصوص وضعیت خدمات بهداشتی و درمانی زائران اربعین
دوشنبه 21 شهريور 1401 - 14:24

دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت کشورمان صبح امروز در تماس تلفنی با دکتر هانی العقابی، وزیر بهداشت عراق پیرامون همکاری دو کشور در ارائه خدمات کیفی سلامت به زائران ابا عبدالله الحسین( ع) گفت و‌گو و تبادل نظر کرد.

العالم_ایران

عین اللهی در گفتگوی تلفنی با هانی العقابی، ضمن تشکر و قدردانی از مهمان نوازی دولت و مردم عراق از زوار اربعین حسینی گفت: سلامت زائران اربعین برای جمهوری اسلامی بسیار مهم است و نیروهای سلامت ایران با همه توان در صحنه خدمت رسانی به زائران حضور دارند.

وزیر بهداشت کشورمان همچنین از حادثه انفجار یک دستگاه اتوبوس در پمپ بنزینی در مرکز شمالی عراق و جان باختن و مصدوم شدن شماری از زائران از جمله تعدادی از زوار ایرانی اظهار تاسف کرد وهمکاری ویژه عراق در ارائه خدمات درمانی فوری به مصدومان این حادثه از سوی پزشکان ایرانی را مهم و ضروری خواند.

وزیر بهداشت کشورمان با اشاره به دیدار سه ماه پیش خود با مقامات عالی کشور عراق از جمله رییس جمهور و نخست وزیر این کشور برای همکاری های بهداشتی و اتخاذ تمهیدات سلامت به منظور برگزاری هر چه باشکوهتر مراسم عزاداری اربعین حسینی گفت: همکاری نظام های سلامت دو کشور نشان داد که هر دو ملت و دولت ایران و عراق هم عشق به امام حسین(ع) را در اعلا درجه در دل دارند و هم برای حفظ سلامت مردم و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) حساسیت و اهمیت بالایی قائلند.

بهرام عین اللهی در ادامه این گفت و گو بر لزوم گسترش همکاری‌های علمی و آموزشی و تبادل استاد و دانشجو میان دو‌کشور تاکید کرد.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت ایران برای تقویت همکاری های بهداشتی و برگزاری همایش‌های پزشکی مشترک کاملا آماده است، افزود که درمان بیماران عراقی در بیمارستان‌های ایران و رسیدگی به بیماران ایرانی به ویژه زوار عتبات عالیات نشان می دهد که در حوزه درمان نیز ظرفیت های فراوانی برای همکاری مشترک میان دو کشور وجود دارد.

هانی العقابی وزیر بهداشت عراق نیز دراین گفتگوی تلفنی، سلامت زوار ایرانی را برای دولت عراق بسیار مهم عنوان کرد و گفت: همه امکانات خود را در اختیار قرار داده ایم تا از زوار ایرانی به بهترین وجه میزبانی و به آنان خدمات سلامت مطلوب ارائه شود.

وزیر بهداشت عراق همچنین از حادثه انفجار در پمپ بنزین شوملی و کشته و‌ مصدوم شدن شماری از زائران از جمله زوار ایرانی اظهار تاسف کرد و بابت جان باختن شماری از زائران ایرانی به وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت.

هانی العقابی همچنین انسجام و اتحاد بین نهادهای سلامت عراق و ایران و تبادل تجربه میان طرفین را مایه توفیقات بزرگ دو کشور توصیف کرد و افزود: از تجربیات ارزنده پزشکان ایرانی در عراق بیشترین استفاده را خواهیم کرد.

پربیننده ترین خبرها