یک کتاب جدید از اشتیاق ترامپ برای باقی ماندن در کاخ سفید پس از شکست در انتخابات پرده برداشت

یک کتاب جدید از اشتیاق ترامپ برای باقی ماندن در کاخ سفید پس از شکست در انتخابات پرده برداشت
دوشنبه 21 شهريور 1401 - 15:45

کتاب هابرمن با عنوان «مرد اعتماد به نفس: ساختن دونالد ترامپ و فروریزی آمریکا» به زودی منتشر می‌شود.

العالم - آمریکا

به گزارش العالم به نقل از سی‌ان‌ان، بر اساس مندرجات کتاب مگی هابرمن، گزارشگر نیویورک تایمز، که قرار است به زودی منتشر شود، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین، در روزهای پس از شکست در انتخابات 2020 بارها به دستیارانش گفته بود به جای اینکه اجازه دهد جو بایدن، رئیس‌جمهور آینده، ریاست جمهوری را به دست گیرد، در کاخ سفید باقی خواهد ماند. سی‌ان‌ان مندرجات این کتاب را مشاهده کرده است.
به نوشته هابرمن، ترامپ به یکی از دستیارانش گفته بود: «من قرار نیست بروم.»
ترامپ به یک دستیار دیگرش نیز گفته بود: «ما هرگز نمی‌رویم. وقتی در انتخابات پیروز شده ایم، چگونه می توانیم برویم؟:
اصرار ترامپ بر اینکه کاخ سفید را ترک نخواهد کرد، موضوعی که پیشتر به این شکل گزارش نشده بود، جزئیات جدیدی را به دوره پر هرج و مرج پس از انتخابات می افزاید که بر مبنای آن، امتناع ترامپ از پذیرش شکست و تلاش های متعدد برای تغییر نتیجه انتخابات منجر به حمله 6 ژانویه طرفداران شورشی‌اش به ساختمان کنگره آمریکا شد.
کتاب هابرمن با عنوان «مرد اعتماد به نفس: ساختن دونالد ترامپ و فروریزی آمریکا» 4 اکتبر (12 مهر) منتشر می شود.
افشاگری های این کتاب در حالی رسانه ای می شود که بازرسان در مجلس نمایندگان آمریکا و وزارت دادگستری درباره امتناع ترامپ از واگذاری قدرت پس از انتخابات 2020 تحقیق می کنند. کمیته منتخب مجلس نمایندگان که در مورد 6 ژانویه 2021 تحقیق می‌کند، در حال برنامه‌ریزی جلسات استماع بیشتر و انتشار گزارش نهایی در پاییز امسال است، در حالی که بازرسان فدرال به تازگی چندین دستیار پیشین ترامپ را برای پاسخ به پرسش‌ها احضار کرده اند.
هابرمن، تحلیلگر سیاسی سی‌ان‌ان، از زمان کمپین ریاست جمهوری 2016 ترامپ برای نیویورک تایمز به پوشش رخدادهای مرتبط با او پرداخته است. گزارش های او باعث شد که به طور مکرر در توییتر مورد حمله ترامپ قرار گیرد.
هابرمن می نویسد بلافاصله پس از انتخابات 3 نوامبر، ترامپ به نظر می رسید متوجه شده بود از بایدن شکست خورده است. او از مشاوران خواسته بود به او بگویند چه اشتباهی رخ داده است. او حتی یکی از مشاوران را دلداری داد و گفت: «ما تمام تلاش خود را به کار گرفتیم.»
به نوشته هابرمن، اما در مقطعی، خلق و خوی ترامپ تغییر کرد و به طور ناگهانی به دستیاران خود اطلاع داد که قصد ندارد در اواخر ژانویه 2021 کاخ سفید را ترک کند تا بایدن به آنجا برود.
حتی شنیده شد که او از رئیس کمیته ملی جمهوری خواه، رونا مک دانیل، پرسید: »اگر آنها آن (انتخابات) را از من دزدیدند، چرا باید آنجا را ترک کنم؟»
هابرمن می نویسد، وعده ترامپ مبنی بر امتناع از تخلیه کاخ سفید هیچ سابقه تاریخی نداشت و همین امر، دستیارانش را در مورد اینکه چه کاری ممکن است انجام دهد به تردید انداخته بود. نویسنده خاطرنشان کرد که نزدیکترین مورد مشابه، ممکن است مری تاد لینکلن باشد که تقریبا یک ماه پس از ترور همسرش، رئیس جمهور آبراهام لینکلن، در کاخ سفید ماند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها