آیا زمینه به قدرت رسیدن دوباره نتانیاهو فراهم شده است؟

آیا زمینه به قدرت رسیدن دوباره نتانیاهو فراهم شده است؟
دوشنبه 21 شهريور 1401 - 16:21

آیلت شکیت، وزیر داخله رژیم صهیونیستی با تمام توان برای ورود به کنست صهیونیستی و حمایت از به قدرت رسیدن مجدد نتانیاهو تلاش می کند.

العالم - فلسطین

او که همواره حامی بنیامین نتانیاهو در زمان نخست وزیری اش بود و حتی بارها دولت وی را از سقوط و فروپاشی نجات داد.

شکیت که مدتی مدیر دفتر نتانیاهو بود مدیر تبلیغات انتخاباتی وی است و می کوشد مانند اربابش نتانیاهو مانع تشکیل کشور مستقل فلسطینی شود.

شکیت می کوشد تعداد اعضای فراکسیون نتانیاهو را در کنست آنقدر افزایش دهد تا او بتواند پس از پیروزی دولت راستگرای خالص صهیونیستی را تشکیل دهد.

وی به منظور کمک به نتانیاهو، حزب روح صهیونیسم را با همکاری یوعاز هندل وزیر سابق ارتباطات نهاد تا در هر انتخابات آتی با نتانیاهو ائتلاف کند.

اما بر اساس نظرسنجی های اخیر، هندل شانس کمی برای پیروزی دارد لذا شکیت از هندل جدا شد و به دنبال شریک جدیدی است که پیروزی اش در انتخابات و ورودش به کنست را تضمین کند.

شکیت می خواهد برای باقی ماندن در صحنه سیاست رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را مجددا به قدرت بازگرداند لذا برای بهبود وجهه نتانیاهو تلاش می کند چرا که می داند در غیر این صورت از صحنه کنار خواهد رفت.

آخرین نظرسنجی صهیونیستی انجام شده توسط شبکه 12 تلویزیون صهیونیستی حاکیست که حزب روح صهیونیسم فقط 1 ممیز یک دهم درصد آراء را به خود اختصاص خواهد داد که بسیار ضعیف است و هیچ طرفی نیز حاضر به ائتلاف با آن نخواهد بود، لذا برای حمایت از نتانیاهو می بایست خود را تقویت کند و حداقل چهار نماینده در کنست داشته باشد.

نوشته : دکتر مصطفی یوسف اللدوای

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها