رئیس پلیس لندن: تامین امنیت مراسم خاکسپاری الیزابت چالش عظیمی است

رئیس پلیس لندن: تامین امنیت مراسم خاکسپاری الیزابت چالش عظیمی است
دوشنبه 21 شهريور 1401 - 18:27

رئیس جدید پلیس لندن تصریح کرد که تامین امنیت مراسم خاکسپاری الیزابت دوم آخرین ملکه انگلیس که هفته پیش درگذشت چالش بزرگی برای این نهاد امنیتی به‌حساب می‌آید.

العالم - اروپا

مارک رولی در جمع خبرنگاران اظهار داشت که پلیس از سال‌ها پیش خود را برای این مراسم آماده کرده و هزاران نفر از افسران پلیس برای تامین امنیت مراسم خاکسپاری حاضر خواهند بود. او با این حال مدیریت امنیت این مراسم را چالش برانگیز و بزرگترین عملیات تاریخ این کشور دانست.

مراسم تدفین الیزابت قرار است پس از انتقال زمینی جسد وی به لندن، در کلیسای وست‌مینستر ابی برگزار شود. انتظار می‌رود که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به همراه رهبران و مقام‌های سلطنتی کشورهای جهان در این مراسم تشریفاتی حاضر شوند.

البته جسد الیزابت هنوز در اسکاتلند است و قرار است طی آیین تشریفاتی به صورت زمینی منتقل شود. تاریخ مراسم خاکسپاری طبق اعلام کاخ سلطنتی، برای ۱۹ سپتامبر برنامه ریزی شده است.

پیشتر نیک آلدوورث، که تا سال ۲۰۱۹ رهبری دایره "محافظت و آماده سازی" پلیس ضد تروریسم انگلیس را بر عهده داشت، در این باره گفت که تامین امنیت مراسم تشییع جنازه الیزابت با مرگ همسرش فیلیپ و یا دایانا متفاوت است. او در گفت‌وگو با نشریه ایندیپندنت افزود: «این احتمالاً بزرگترین عملیات پلیسی و حفاظتی است که بریتانیا تا به حال انجام داده است. چون فقط یک ماشین یا یک نفر کافی است تا کار اشتباهی انجام دهد و در آن صورت نه تنها یک رویداد قانونی مختل شده که مردم نیز مجروح و کشته می شوند.»

این درحالیست که امروز (دوشنبه) هم زمان با مراسم سخنرانی شاه جدید انگلیس در پارلمان، پلیس لندن یک معترض ضد سلطنتی را دستگیر کرد. تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که فرد معترض شعارنوشته‌ای را حمل می‌کند که روی آن نوشته است چارلز شاه من نیست.

جنبش‌های جمهوری‌خواه در انگلیس سال‌هاست که خواهان برگزاری همه پرسی در خصوص آینده نظام سلطنتی انگلیس بوده و تاکید دارند که این نظام یادآور ستم‌هایی است که پادشاهان انگلیس بر مردم روا داشته‌اند.

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که بیشتر اعضای دومین حزب سیاسی انگلیس (کارگر) نیز مخالف نظام سلطنتی در این کشور هستند و از خواندن سرود ملی انگلیس در تمجید از ملکه الیزابت خجالت می‌کشند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها