هشدار خطیب مسجدالاقصی در مورد خطرات حفاری‌های رژیم صهیونیستی در این مسجد

هشدار خطیب مسجدالاقصی در مورد خطرات حفاری‌های رژیم صهیونیستی در این مسجد
دوشنبه 21 شهريور 1401 - 18:34

خطیب مسجد الاقصی نسبت به خطرات حفاری‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی در زیر این مسجد هشدار داد.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شیخ « عکرمه صبری » امروز دوشنبه تاکید کرد که تشدید تجاوزات اشغالگران اسرائیلی علیه مسجد الاقصی، مستلزم اقدام و تحرک کشورهای عربی و اسلامی به منظور پایان دادن به تعرضات صهیونیست‌های افراطی به این مسجد است.

وی بیان کرد که دشمن صهیونیستی میلیاردها دلار صرف حفاری‌ها در زیر مسجد الاقصی کرده اما با این حال حتی یک نشانه کوچک که به تاریخ عبری آنان مربوط شود، پیدا نکرده است.

خطیب مسجد الاقصی از بازرگانان و تاجران عرب خواست به منظور حمایت از ثبات و پایداری ملت فلسطین و پایان دادن به وابستگی اقتصاد فلسطین به رژیم اشغالگر، بخشی از اموال و دارایی‌های خود را در فلسطین سرمایه‌گذاری کنند.

پیشتر وزارت امور خارجه فلسطین در تیر امسال طی بیانیه ای خواستار اتخاذ "موضع بین المللی برای توقف حفاری های استعماری در زیر مسجد الاقصی و اطراف آن شد" پیش از آنکه خیلی دیر شود".

این بیانیه همچنین خواستار مداخله فوری بین‌المللی و آمریکا برای توقف این حفاری‌ها و وادار کردن رژیم اشغالگر قدس به رعایت وضع موجود در این مکان اسلامی و احترام به اختیارات و مسئولیت‌های اداره اوقاف اسلامی شد.

وزارت خارجه فلسطین همچنین حفاری های رژیم صهیونیستی را که توسط مقامات اشغالگر و ساختارهای اداری تابعه آنها در زیر و اطراف مسجد مبارک الاقصی انجام شده است، به شدت محکوم کرد.

بر اساس این بیانیه، حفاری ها مبانی اصلی ساخت مسجد را هدف قرار داده و با هدف تغییر "ویژگی های هویتی آن با هدف منطبق کردن آنها با روایات جعلی، بی اساس و جاه طلبانه اشغالگران صورت می گیرد.

وزارت امور خارجه فلسطین با اشاره به ترک‌خوردگی و سقوط سنگ از ستون‌های مسجد ، نسبت به "خطرات در کمین مسجدالاقصی و به ویژه محل زیر نمازخانه جلویی آن ، هشدار داد و مسئولیت کامل و مستقیم این حفاری ها و ممانعت از تعمیر و نگهداری مسجد توسط اداره اوقاف اسلامی را بر عهده رژیم صهیونیستی قرار داده است .

اداره اوقاف اسلامی نیز پیشتر فاش کرده بود که سنگ‌های ستون‌های مسجد قدیمی الاقصی در محدوده مسجدالاقصی درحال فروریختن هستند بی آنکه مشخص باشد علت این امر چیست.

شورای اوقاف، امور اسلامی و بقاع متبرکه (مرجع مسئول نظارت بر اداره اوقاف) ۲۳ ژوئن در بیانیه ای اعلام کرد که " حفاریهای خطرناک " رژیم صهیونیستی در مجاورت مسجد الاقصی را با نگرانی دنبال می کند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها