وزیر فرهنگ سوریه: حمایت ملت ایران را هرگز فراموش نخواهیم کرد

دوشنبه 21 شهريور 1401 - 22:18

لبانه مشوح وزیر فرهنگ سوریه که در ایران به سر می برد، به دیدارهای خود با مسئولان ایرانی به منظور تقویت روابط دوجانبه ادامه می دهد.

العالم _ سوریه

دیدارهای فرهنگی لبانه مشوح فتح باب تعمیق و تقویت روابط تهران و دمشق محسوب می شود و دو طرف تلاش می کنند روابط فرهنگی دوجانبه را در سطح روابط سیاسی کنونی بالا ببرند.

احمد نوروزی معاون برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت در دیدار با وزیر فرهنگ سوریه ترسیم گام های اجرایی سریع برای تولید برنامه ها و مستندها به انجام رسید که می تواند روابط فرهنگی بین دو کشور را تقویت کند.

لبانه مشوح ضمن دیدار از شبکه العالم، از نزدیک با کار آماده سازی بخش های مختلف خبری و برنامه های دیگر آن آشنا شد.

وی در مصاحبه اختصاصی با شبکه العالم تاکید کرد که سوریه و ایران در بسیاری از زمینه ها دارای روابط و علاقه های فرهنگی مشترکند علاوه بر اینکه در زمینه همکاری سیاسی در بالاترین سطح هستند.

وزیر فرهنگ سوریه تاکید کرد ما در پی این هستیم تا روابط فرهنگی را به سطح روابط بالای سیاسی بین دو کشور برسانیم هرچند هم اکنون در زمینه های متعدد از جمله در زمینه موسیقی با یکدیگر همکاری داریم و درمورد تبادل گروه های موسیقی با یکدیگر در حال گفتگو هستیم.

لبانه مشوح همچنین با اشاره به همکاری نظامی ایران با کشورش سوریه، گفت کشورش هرگز حمایت ملت ایران را فراموش نخواهد کرد همان گونه که هرگز فراموش نخواهد کرد که ملت ایران کنار ملت سوریه ایستاد.

وی در پایان تاکید کرد که ایرانیان نه تنها دوست بلکه برادر ملت سوریه اند.

پربیننده ترین خبرها