کرانه باختری در حال انفجار

دوشنبه 21 شهريور 1401 - 22:09

کارزار اسرائیلی “کاسر الامواج” در کرانه باختری تا کنون به شهید و زخمی و اسیر شدن شماری فلسطینی منجر شده است. ارتش اشغالگر ۲۵ فلسطینی را به ادعای وابستگی آنها به مقاومت، بازداشت کرده است.

العالم- فلسطین اشغالی

رژیم صهیونیستی در جدیدترین اقدام تحریک‌‌آمیز خود اعلام کرده که اوضاع انفجاری در کرانه باختری ممکن است ناشی از تحریک از طریق رسانه‌های اجتماعی باشد به این معنا که اشغالگران کارزارهایی ایجاد کرده است که طی آن فلسطینیان را به بهانه تشویق‌شان به مقاومت، بازداشت می‌کنند.

“واصل ابویوسف” عضو کمیته مرکزی سازمان آزادی‌بخش فلسطین تأکید کرد: یورش‌های روزانه و بازداشت‌های صورت‌گرفته علیه ملت فلسطین در تمام مناطق این سرزمین هرگز اراده این ملت را سست نمی‌کند و درخواست‌های برای احیای حقوق، آزادی و استقلال فلسطینیان را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

اوضاع انفجاری در کرانه باختری، همزمان با انتشار اخباری از سوی زندان‌های اسرائیلی درباره وضعیت اسیر ”ناصر ابوحمید” که به بیماری سرطان مبتلا شده، تشدید شده است. ”ابوحمید ابن مخیم الامعری” نیز یکی دیگر از اسرایی است که در جریان انتفاضه‌های اول و دوم از فرماندهان نظامی وابسته به جنبش فتح بودند که بارها به حبس ابد محکوم شده‌اند. همزمان، مراسم‌ها و تجمعاتی در کرانه باختری برپا می‌شود که بر آزادی اسیر ابوحمید تأکید دارند.

به رغم اینکه اسیر ابوحمید روزهای آخر عمر خود را سپری می‌کند ولی رژیم اشغالگر به بهانه تصویب قوانینی در کنست (پارلمان) که مانع از آزادی زندانیان محکوم به حبس ابد حتی در بستر مرگ می‌شود، از آزادی او خودداری می‌کند.

قضیه ابوحمید یکی از چالش‌هایی است که اوضاع در کرانه باختری را بحرانی می‌کند.

پربیننده ترین خبرها