بارزانی، العامری و الحلبوسی با صدر دیدار می‌کنند

بارزانی، العامری و الحلبوسی با صدر دیدار می‌کنند
سه شنبه 22 شهريور 1401 - 10:53

حزب دموکرات کردستان عراق اعلام کرد که گروه‌های سیاسی قصد دارند کمیته‌ای سیاسی را برای دیدار با مقتدی صدر تشکیل دهند.

العالم_عراق

به گزارش بغداد الیوم، صبحی المندلاوی، عضو حزب دموکرات کردستان عراق گفت: بیانیه مشترک حزب دموکرات اقلیم کردستان عراق و حزب "حاکمیت" علیه جریان مقتدی صدر نیست و فراهم کردن شرایط برای برگزاری انتخابات زودهنگام حداقل به یک سال زمان نیاز دارد.

وی افزود: چارچوب هماهنگی شیعیان باید درباره پرونده انتخاب نخست وزیر انعطاف پذیر باشد. یک هیئت ارشد از رهبران گروه‌های سیاسی برای دیدار با مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق و ایجاد تفاهم مشترک طی روزهای آتی به نجف می‌روند. از جمله این رهبران محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق، نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق و هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح هستند. دولت موقت نمی‌تواند بر انتخابات نظارت داشته باشد و به همین علت باید دولتی با اختیارات گسترده تشکیل شود.

بنابر گزارش ایسنا؛ یکشنبه حزب دموکرات اقلیم کردستان عراق و ائتلاف اهل سنت السیاده (حاکمیت) خطاب به چارچوب هماهنگی شیعیان عراق اعلام کردند که بدون موافقت مقتدی صدر در هیچ دولتی شرکت نمی‌کنند.

ائتلاف السیاده به رهبری خمیس الخنجر و الحلبوسی و حزب دموکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی به عنوان متحدان مقتدی صدر پیشتر بر اهمیت برگزاری انتخابات زودهنگام پس از تشکیل دولتی با اختیارات کامل تأکید و بر لزوم تداوم فعالیت پارلمان تا زمان برگزاری انتخابات توافق کرده بودند.

کارشناسان معتقدند که این موضع‌گیری متحدان صدر می‌تواند به معنای مخالفت‌ آنها با درخواست وی از آنها برای استعفا از پارلمان و انحلال آن باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها