وزارت دادگستری آمریکا اقدام کرد؛

ضبط تلفن همراه دو مشاور ارشد «ترامپ» و احضار ۴۰ دستیار او

ضبط تلفن همراه دو مشاور ارشد «ترامپ» و احضار ۴۰ دستیار او
سه شنبه 22 شهريور 1401 - 12:29

رسانه های آمریکایی از ضبط تلفن همراه دو مشاور ارشد دونالد ترامپ و صدور حکم احضار ۴۰ تن از دستیاران او توسط وزارت دادگستری آمریکا در ارتباط با حوادث حمله به کنگره خبر دادند.

العالم_آمریکا

به گزارش الجزیره، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع وابسته به خود اعلام کرد وزارت دادگستری آمریکا تلفن همراه دو تن از مشاوران ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور را ضبط کرده است.

این روزنامه به نقل از منابع مذکور افزود: وزارت دادگستری آمریکا همچنین برای ۴۰ تن از دستیاران دونالد ترامپ حکم احضاریه صادر کرده است.

این منابع تأکید کردند که تدابیر وزارت دادگستری آمریکا علیه مشاوران و دستیاران ترامپ در ارتباط با انتخابات سال ۲۰۲۰ و حمله به ساختمان کنگره بوده است.

گفتنی است که هم زمان با برگزاری آخرین مرحله از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در صحن کنگره با حضور «مایک پنس» معاون وقت رئیس جمهوری و «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان در تاریخ ۶ ژانویه (۱۷ دی ماه ۱۳۹۹)، شماری از آمریکایی ها پس از سخنرانی ترامپ مبنی بر اینکه در انتخابات تقلب صورت گرفته، به ساختمان کنگره یورش برده و برای ساعاتی آن را به تصرف خود در آوردند.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران این اقدام را حمله به مردمسالاری در آمریکا خوانده و حتی آن را بدترین واقعه تروریستی پس از حملات یازده سپتامبر ۲۰۰۱ در خاک آمریکا دانستند.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها