مخالفت قطر با ایجاد کنسولگری رژیم صهیونیستی در دوحه

مخالفت قطر با ایجاد کنسولگری رژیم صهیونیستی در دوحه
سه شنبه 22 شهريور 1401 - 12:26

قطر با درخواست رژیم صهیونیستی برای ایجاد کنسولگری موقت در دوحه در طول بازی های جام جهانی فوتبال 2022 مخالفت کرد.

العالم _ قطر

رسانه های رژیم صهیونیستی در چند روز گذشته از گفتگوهای مسئولان این رژیم با مقامات قطری برای گشایش کنسولگری موقت در دوحه در طول برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر خبر دادند. این در حالی است که منابعی در دوحه در گفتگو با العربی الجدید با رد این خبر و رد هرگونه مذاکره مستقیم در این زمینه، تاکید کردند که اتحادیه بین المللی فوتبال چنین درخواستی را به دولت قطر منتقل کرده هرچند دوحه با آن مخالفت کرده است.

روزنامه هاآرتس از یک مسئول بلند پایه صهیونیست نقل کرده بود که تل آویو و دوحه در هفته های اخیر مذاکراتی در این مورد برگزار کرده اند. به نوشته این روزنامه، هدف از افتتاح این کنسولگری موقت، کمک به اسرائیلی هایی است که در طول برگزاری جام جهانی فوتبال به قطر سفر خواهند کرد و ممکن است برای آنان مشکلاتی رخ دهد.

کان، دیگر رسانه صهیونیستی نیز با نقل این خبر نوشت که مسئولان قطری با سردی با درخواست تل آویو برخورد کرده اند هرچند مذاکرات همچنان ادامه دارد بدون اینکه نتیجه ای حاصل شده باشد.

طبق اعلام منابعی در رژیم اشغالگر، انتظار می رود ده ها هزار صهیونیست گرفتن ویزای موقت و در میان تدابیر شدید امنیتی، برای تماشای بازی های جام جهانی به قطر سفر کنند. روزنامه نگاران این رژیم هم خواهند توانست به قطر سفر کنند هرچند مایلند از ویزای ویژه برخوردار شوند.

طبق توافق با فیفا در ماه ژوئن، صهیونیست‌ها می توانند بدون نیاز به ویزا برای تماشای بازی ها به قطر سفر کنند.

پربیننده ترین خبرها