برخورد کشتی دانمارکی با کشتی جنگی آمریکا در «بالتیمور»

برخورد کشتی دانمارکی با کشتی جنگی آمریکا در «بالتیمور»
سه شنبه 22 شهريور 1401 - 18:48

رسانه‌ها از برخورد یک کشتی دانمارکی با یک فروند کشتی جنگی آمریکا در «بالتیمور» خبر دادند.

العالم - آمریکا

رسانه‌ها روز سه‌شنبه از برخورد یک کشتی دانمارکی با یک فروند کشتی جنگی آمریکا در «بالتیمور» خبر دادند.

به نوشته وبگاه «نیوی تایمز» این سانحه روز یکشنبه رخ داد و یک کشتی آموزشی دانمارکی با ناو آبی خاکی «میناپولیس سنت پاول» نیروی دریای آمریکا در بالتیمور برخورد کرد.

یک سخنگوی نیروی دریایی آمریکا با تایید این سانحه مدعی شد که هیچکدام از نظامیان نیروی دریایی آمریکا در این سانحه مجروح نشدند و خسارات قابل توجهی به این ناو آمریکایی وارد نشده است.

برخی تصاویر گرفته شده از این سانحه وجود خدمه این ناو آمریکی روی عرشه را هنگام این برخورد نشان می‌دهد. به دنبال این سانحه، کشتی دانمارکی توسط یک فروند کشتی دیگر یدک کش شد .

چندی قبل نیز سقوط یک فروند هواپیمای تجسسی نیروی دریایی آمریکا نزدیک «ویرجینیا» یک کشته و دو مجروح برجای گذاشت. در جریان این سانحه، هواپیمای جاسوسی «ئی-۲دی هاوک‌آی» ساخت شرکت تسلیحاتی «نورثروپ گرومن» و متعلق به نیروی دریایی آمریکا بعد از پرواز عملیاتی معمول در نزدیکی جزیره «والوپس» در ایالت ویرجینیا سقوط کرد.

نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد نظامی کشته‌ شده در این حادثه، ستوان «هایروم هانلون» نام داشت. به گفته نیروی دریایی آمریکا، دو سرنشین دیگر این هواپیمای نظامی مجروح شده‌اند.

نیروی دریایی آمریکا با بیان اینکه علت سانحه هنوز در دست بررسی است، گفت با توجه به سقوط هواپیما در دریا اما هیچ خطر آلودگی یا نشت سوخت نیز وجود ندارد.

در ماه مارس نیز چهار تفنگدار دریایی آمریکایی در جریان سقوط هواپیمای «وی-۲۲ آسپری» در رزمایش ناتو در نروژ، کشته شدند.

پربیننده ترین خبرها