نگرانی رژیم صهیونیستی از فروپاشی تشکیلات خودگردان

نگرانی رژیم صهیونیستی از فروپاشی تشکیلات خودگردان
سه شنبه 22 شهريور 1401 - 18:51

نگرانی رژیم صهیونیستی از فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطین این رژیم را بر آن داشته است تا کاهش عملیات خود را بررسی کند.

العالم _ سرزمین های اشغالی

روزنامه صهیونیستی "هاآرتس" نوشت تل آویو در حال بررسی کاهش عملیات نظامی در مناطق مختلف کرانه باختری است زیرا ممکن است به فروپاشی تشکیلات خودگردان منجر شود.

این روزنامه در تحلیلی در این باره به قلم عاموس هارئیل گزارشگر نظامی آن نوشت شمار زیادی از مسئولان بلند پایه دستگاه امنیتی اسرائیل معتقدند اصرار ارتش بر ادامه حملات شبانه در شمال کرانه باختری و بازداشت فلسطینیان، سهم مهمی در تشدید تنش ها دارد.

این مسئولان به تل آویو توصیه کرده اند که همکاری امنیتی با دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان را تقویت و نیروهای اسرائیلی را از مناطق کرانه باختری تخلیه کند تا نیروهای تشکیلات خودگردان بتوانند در این مناطق به جای آنها فعالیت کنند.

به نوشته هاآرتس، مسئولان اسرائیلی معتقدند ارتش اسرائیل نباید وارد درگیری در مناطقی از کرانه باختری شود که مملو از جمعیتند مگر درصورت دستیابی به اطلاعات موثق و قطعی درمورد وجود عملیات ضد اهداف اسرائیلی.

این مسئولان تاکید می کنند که اگر اسرائیل به تقویت دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان کمک نکند، ممکن است این تشکیلات از هم پاشیده شود و در این صورت اوضاع کرانه باختری از کنترل خارج خواهد شد که برای اسرائیل خطرناک است.

هاآرتس افزود این در حالی است که برخی از فرماندهان امنیتی اسرائیلی موضعی کاملا متفاوت دارند و خواستار عملیات گسترده نظامی در شمال کرانه باختری قبل از انتخابات هستند.

پربیننده ترین خبرها