تاکید مجلس ارمنستان بر ضرورت مقابله با جمهوری آذربایجان

تاکید مجلس ارمنستان بر ضرورت مقابله با جمهوری آذربایجان
سه شنبه 22 شهريور 1401 - 19:47

نمایندگان مجلس ملی ارمنستان خواستاراقدامات فوری برای جلوگیری از تجاوزات جمهوری آذربایجان به خاک این کشور شدند.

العالم - اروپا

جمهوری آذربایجان و ارمنستان بامداد امروز (سه شنبه- 13 سپتامبر) بار دیگر یکدیگر را به حملات مرزی و تضعیف مقررات آتش بس متهم کردند.

وزارت دفاع ارمنستان دوشنبه شب با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: صدای انفجار ناشی از حملات نظامی ارتش جمهوری آذربایجان در چندین شهر مرزی شنیده شده است که آتش بس شکننده در قره باغ را تضعیف می کند. در این بیانیه همچنین آمده است: نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان، اراضی ارمنستان را هدف حملات توپخانه‌ای و پهپادی خود قرار داده اند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز ادعا کرد، به خاطر اقدامات تحریک آمیز ارمنستان، درگیری های مرزی رخ داده است.

همچنین نمایندگان مجلس ملی ارمنستان هم امروز با صدور اطلاعیه ای خواستار دخالت جامعه جهانی برای جلوگیری از تجاوزات جمهوری آذربایجان به خاک این کشور شدند.

بنا به گزارش یک شبکه رادیویی از ایروان در این اطلاعیه آمده است: ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که تجاوزات اعمال شده توسط رهبری نظامی و سیاسی آذربایجان علیه ارمنستان، نقض فاحش اصل منع توسل به زور و تهدید به زور علیه تمامیت ارضی را که در منشور سازمان ملل بر آن تاکید شده است، قویاً و مستقیماً محکوم کند.
ما از شورای امنیت سازمان ملل انتظار داریم که فوراً وضعیت موجود را بررسی کرده و اقدامات ناشی از این وضعیت را اجرا کند.

ما از سازمان پپمان امنیت جمعی خواستار اجرای اقدامات فوری ناشی از تعهدات پذیرفته شده توسط این پیمان با هدف حفظ تمامیت ارضی جمهوری ارمنستان هستیم.

ما از فدراسیون روسیه می خواهیم تا در اسرع وقت تعهدات مندرج در موافقت نامه های مربوطه امضا شده بین جمهوری ارمنستان و فدراسیون روسیه را به منظور حفاظت از تمامیت ارضی جمهوری ارمنستان اجرا کند.

ایران پرس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها