استانداری کربلا: زائرانی از بیش از 80 کشور دنیا در اربعین امسال شرکت کرده‌اند

استانداری کربلا: زائرانی از بیش از 80 کشور دنیا در اربعین امسال شرکت کرده‌اند
سه شنبه 22 شهريور 1401 - 21:33

معاون استاندار کربلا با اشاره به اینکه احتمال دارد تعداد زائران اربعین امسال از 20 میلیون نفر عبور کند، خبر داد که زائرانی از بیش از 80 کشور دنیا به عراق آمده‌اند.

العالم - عراق

«عقیل الفتلاوی» معاون استاندار کربلای معلی، امروز (سه‌شنبه)، خبر داد که روزانه بیش از یک میلیون و نیم زائر وارد کربلا می‌شوند.

بنابر گزارش وبگاه «ایرث نیوز»، معاون استاندار کربلا خبر داد که این استان در ایام اربعین میزبان زائرانی از ۸۰ کشور بوده است و پیش‌بینی‌ می‌شود که شمار زائران امسال از بیست میلیون نفر عبور کند.

عقیل الفتلاوی اضافه کرد: «استان کربلا میزبان میلیون‌ها زائران است؛ به‌نحوی که روزنامه دست‌کم یک میلیون نیم نفر وارد شهر می‌شوند. آماده به خدمات‌دهی تا آخرین ساعات زیارت ادامه می‌دهیم.»

الفتلاوی اشاره کرد: «تا این ساعت حدود سه میلیون زائر خارجی وارد شده‌اند. طرحی بی‌نقص برای محافظت از زائران و همچنین خدمات‌دهی به آن‌ها آماده شده است.»

او در پایان گفت: «زائران خارجی از بیش از هشتاد کشور هستند؛ از اروپا، ایران، افغانستان و کشورهای عربی مانند عربستان سعودی و تمام کشورهای دیگر.»

«علی شبر» سخنگوی آستان قدس حسینی (ع)، روز یکشنبه هفته جاری (۱۱ سپتامبر)، پیش‌بینی کرده بود که مراسم اربعین امسال، بزرگترین مراسم در طول تاریخ عراق باشد.

وی در گفت‌وگو با رسانه‌های عراقی گفته بود که اوج مراسم اربعین از امروز آغاز شده به طوری که شمار زیادی از زائران به همراه خیل عظیمی از زائران با پای پیاده عراقی و شمار زیادی از زائران کشورهای دیگر وارد [کربلا] شد‌ه‌اند.

شبر در ارتباط با بُعد امنیتی، بهداشتی، پشتیبانی، لجستیکی و زیرساختی و با اشاره به بازگشایی راه‌ها برای تسهیل تردد زائران درباره هماهنگی‌ در خصوص زائران ایرانی تصریح کرده بود که هماهنگی‌های لازم برای ورود زائران ایرانی طی دو روز اخیر صورت گرفته و اتوبوس‌های مورد نیاز برای بازگشت آن‌ها به مهران تامین شده است.

پربیننده ترین خبرها