مسجد الاقصی، محور اصلی راهپیمایی اربعین امسال + فیلم

چهارشنبه 23 شهريور 1401 - 13:42

موضوع فلسطین و مسجد الاقصی در اربعین امسال حضور چشمگیری دارد.

العالم - عراق

به گزارش العالم، عاشقان امام حسین علیه السلام از سراسر جهان با حضور در کربلای معلی و برپایی موکب هایی به زائران خدمت می کنند.

در مسیر بین نجف و کربلا موکب "ندای الاقصی"، موکب فلسطینی است که امسال در پیاده روی اربعین مشارکت کرده و به زائرانی که عازم مرقد امام حسین علیه السلام هستند، خدمت رسانی می کنند. هزاران زائر با حضور در این موکب، بر جایگاه محوری و اصلی مسأله فلسطین و آزادسازی قدس از طریق پایبندی به شعائر و اصول قیام امام حسین علیه السلام تأکید کردند.

نزدیک حرم، موکب های ایرانی، تمام امکانات و توان خود را وقف خدمت به زائران امام حسین علیه السلام کرده اند؛ آنها خدمات متعدد و متنوعی ارائه می دهند و همه اسباب راحتی و آسایش را برای زائرانی که به کربلا می رسند، فراهم می کنند.

یکی از هموطنان ایرانی به خبرنگار العالم گفت: "افتخار بزرگی برای ماست به زائران امام حسین علیه السلام خدمت کنیم".

شهروندان عربستانی به خصوص شهروندان الاحساء هم در موکب های خود علاوه بر پذیرایی از زائران و فراهم کردن جای استراحت و خواب، به آنها خدمات پزشکی و درمانی هم ارائه می دهند.

شهروندان بحرینی نیز موکب های خود را برپا کرده اند و علاوه بر فراهم کردن امکان زیارت، اسباب راحتی و استراحت و آسایش را در اختیار زائران قرار می دهند.

خانم حلیمه حج الحای، پزشکی از اهالی الاحساء به خبرنگار العالم گفت: "من از موکب عربستان هستم. هیئت آل یاسین خدماتی چون فراهم کردن سرپناه، غذا و خدمات درمانی در اختیار زائران قرار می دهد؛ ما در درمانگاه خودمان به زائران خدمات پزشکی ارائه می دهیم".

العباس الجمل، شهروند بحرینی هم گفت: ما به عشق امام حسین علیه السلام به اینجا آمده ایم تا به زائران خدمت کنیم.

در مراسم اربعین، علاوه بر خدمات دولتی، موکب های عراقی و خارجی به میلیونها زائر انواع خدمات را ارائه می دهند.

پربیننده ترین خبرها