نظرسنجی رسانه صهیونیستی: احتمال موفقیت نتانیاهو مجددا کاهش یافت

نظرسنجی رسانه صهیونیستی: احتمال موفقیت نتانیاهو مجددا کاهش یافت
چهارشنبه 23 شهريور 1401 - 12:50

نتایج یک نظرسنجی در سرزمین‌های اشغالی حاکی از کاهش احتمال موفقیت حزب «لیکود» به ریاست بنیامین نتانیاهو در انتخابات آینده کنست است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

کانال ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی با انتشار نتایج این نظرسنجی اعلام کرد که ساکنان سرزمین‌هالی اشغالی بر این باروند که حزب لیکود ۳۲ کرسی، فهرست مشترک ۵ کرسی و فهرست متحد عربی ۴ کرسی به دست خواهد آورد.

این نظرسنجی در حالی منتشر می‌شود که تنها دو روز به موعد اتمام مهلت احزاب برای ارائه لیست نامزدهای خود برای انتخابات کنست که در اوایل نوامبر برگزار می شود، باقی مانده است.

طبق نتایج این نظرسنجی، حزب لیکود -۳۲ کرسی، ییش عتید ۲۴ کرسی، اردوی میهنی ۱۲ کرسی، عوتسما یهودیت و صهیونیسم مذهبی ۱۱ کرسی، شاس ۹ کرسی، یهدوت هتوراه ۷ کرسی و حزب کار ۵ کرسی به دست خواهد آورد.

بر اساس این نظرسنجی، فهرست مشترک ومیرتس ، یسراییل بینیتو هر یک ۵ کرسی و فهرست متحد ۴ کرسی بدست می آورد و حزب خانه یهودی به رهبری ایلیت شاکید حدنصاب لازم را بدست نیاورده است .

این نظرسنجی توسط موسسه کنتار بر یک جامعه آماری ۶۵۰ نفره بالای ۱۸ سال به صورت تلفنی و آنلاین انجام شده است.

انصراف وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی از انتخابات

در همین رابطه، یوعاز هندل وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی، عصر امروز، دو روز پس از اعلام انحلال ائتلاف وی با ایلیت شاکید وزیر امنیت داخلی که ریاست ائتلاف «روح صهیونیسم» را بر عهده داشت، اعلام کرد که در انتخابات آتی کنست شرکت نخواهد کرد.

هندل با انتشار پستی در فیس‌بوک خود نوشت: «با اندوه فراوان از حزبم جدا شدم و به محض تشکیل دولت جدید به استراحت خواهم رفت».

وی افزود: «نمی خواهم دروغ بگویم این کار برای من دردناک است، من از صبح تا آخر شب در وزارت ارتباطات سخت کار کردم و تمام عمرم مرتب مبارزه کردم تا اسرائیل در امان باشد و اکنون من به اقناع لازم نرسیدم».

شاکید صبح امروز (چهارشنبه) پس از فروپاشی و انحلال ائتلاف «روح صهیونیسم» (به ریاست ایلیت شاکید)، به حزب «خانه یهودی» پیوست تا در انتخابات آتی کنست در یک فهرست مشترک به نام «خانه یهودی» شرکت کند.

پربیننده ترین خبرها