سایت العالم هک شد !؟

سایت العالم هک شد !؟
چهارشنبه 23 شهريور 1401 - 14:37

دیروز سه شنبه گروهی که خود را سایبری و با نام GN و عراقی معرفی کرد مدعی شد سایت های وزارت اطلاعات، روزنامه صبح نو و شبکه العالم را هک کرده است.

العالم _ ایران / سیاسی

از لحظه انتشار خبر، کذب بودن آن کاملا روشن بود و فقط کافی بود نقل کنندگان این ادعا در فضای مجازی زحمتی چند ثانیه ای به خود می دادند و حداقل به سایت العالم مراجعه می کردند. اگر چه از این دست شیطنت های بچه گانه و غیر حرفه ای در فضای مجازی کم شمار نیستند و به ویژه رسانه های محور مقاومت معمولا هدف چنین اکاذیب و ادعاهایی هستند اما آنچه باعث تعجب بیشتر شد رفتار رسانه مدعی حرفه ای گری سعودی یعنی "الحدث" با این ادعای کذب بود. الحدث سعودی نه تنها در تلوزیون و فضای مجازی خود این خبر کذب را باز نشر داد بلکه کوشید با تزریق "ارزش افزوده به آن و به زعم خود آن را باور پذیرتر نماید. الحدث سعودی در تکمیل ادعای خود گفت رسانه های ایرانی نیز این خبر را تایید کرده اند!!!

العالم هک شد؟

در توضیح این رویکرد رسانه سعودی چند نکته قابل تامل است:

نخست: در دشمنی و کینه ورزی رسانه های سعودی در قبال ایران هیچ شکی نبوده و نیست و جالب آنکه حتی در شرایطی که یخ های سرد روابط دو کشور در سایه گفتگوهای ایرانی - سعودی افقی جدید از روابط مثبت را نشان می داد رسانه های سعودی نه تنها به کاهش تنش کمکی نکردند بلکه بر دشمنی ها افزودند و کینه ورزی و دشمنی را در سطحی بسیار بالاتر از انتظار پیگیری کردند. احتمالا رسمی ترین و پر سودترین منبع درآمدی این جماعت هجوم بی امان به ایران و آنچه متعلق و منتسب به ایران است.

دوم: اینکه در برخورد با این خبر کاملا جعلی بدون آنکه حداقل الحدث سعودی حتی زحمت مراجعه چند ثانیه ای به سایت و شبکه العالم را برای سنجش صحت خبر متحمل نمی شود و به نشر و حتی تکمیل آن مبادرت می کند بدین معناست که رسانه های سعودی با اولیات و بدیهیات رسانه فاصله ای بسیار طولانی دارند و معنای دیگر آن در خوشبینانه ترین حالت این است که تعصب در دشمنی با ایران بر همه ارکان و ابعاد و اضلاع رسانه های سعودی سایه انداخته است.

سوم: اینکه الحدث سعودی در خبر هک شدن سایت العالم به رسانه های ایرانی اشاره می کند و آن را شاهدی بر صحت خبر کذب خود می آورد حکایت از آن دارد که در "آشپزخانه رسانه ای سعودی" آشپزهای فارسی زبان برای آشپزهای ناطق به زبان عربی تولید محتوای کذب می کنند و بر عکس و جالب انکه هر یک از این دو دیگری را برای تولید و پخش دروغ شاهد می گیرد. با تاملی در تولیدات خبری و رسانه ای اینترنشنال سعودی برای العربیه و الحدث و الشرق الاوسط و بر عکس می توان موارد بی شماری از این دست همکاری متعصبانه فی ما بین ایشان را سراغ گرفت. ایرانی ها در ضرب المثلی می گویند: آرایشگرها وقتی بیکار می شوند سر هم دیگر را می تراشند اما اینجا نه بیکاری که دشمنی بعلاوه غیر حرفه ای بودن برای رسانه های سعودی تولید اشتغال کرده است.

چهارم: در اینکه رسانه های سعودی اولین و اصلی ترین هدفشان ایجاد دشمنی و تفرقه میان مردمان کشورهای محور مقاومت با ایران است هیچ شکی نبوده و نیست. دستان خالی رسانه های سعودی در آتش افروزی میان ایرانی ها و عراقی ها این روزها و در ایام اربعین انقدر کلافه کننده هست که توجیه کننده رفتار غیرحرفه ای ایشان باشد!!

پربیننده ترین خبرها