هشدار مردم غزه به اسرائیل درباره بهره برداری از منابع گازی+ ویدیو

هشدار مردم غزه به اسرائیل درباره بهره برداری از منابع گازی+ ویدیو
چهارشنبه 23 شهريور 1401 - 15:23

گروهی از مردم منطقه نوار غزه غزه با تجمع در بندر غزه به رژیم صهیونیستی درباره سرقت منابع گازی فلسطین هشدار داده و بر حق خود برای بهره مندی از منافع گازی این منطقه تاکید کردند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش خبرگزاری شهاب، این تجمع با هدف آگاه سازی جهانیان نسبت به حق آزادی و زندگی شرافتمندانه ملت فلسطین، به همت گروههای ملی و اسلامی فلسطین برگزار شد.

ترتیب دهندگان این تجمع با فراخوانی از مردم غزه دعوت کرده بودند که برای مطالبه "رفع محاصره غزه و حق بهره مندی مردم این منطقه از منافع منابع گاز زیر دریا و نیز حق تردد از آبراه دریایی این منطقه " در این تجمع شرکت کنند.

غزهتجمع کنندگان با تاکید بر رد محاصره و حق ملت فلسطین بر منابع طبیعی خود در میادین گازی و آبراه ارتباط با جهان، توده های مردم کشورمان را به مشارکت در فعالیت های مردمی دریایی فراخواندند.

گروههای ملی و اسلامی فلسطین در غزه در این تجمع به رژیم اشغالگر قدس نسبت به سرقت گاز غزه هشدار داده و اعلام کردند: به هر وسیله اعم از آتش و باروت از حق خود دفاع خواهیم کرد.

آنها همچنین اعلام کردند: نیروهای مقاومت برای مقابله با هرگونه حمله به کشتی های غزه در آبهای ساحلی آماده هستند.

در این برنامه ضمن رونمایی از نقاشی دیواری "گاز ما حق ماست" در بندر غزه، از سنگ بنای افتتاح آبراه غزه پرده برداری شد.

رژه دریایی کشتی های ساکنان بندر غزه، به پرواز درآمدن پهپاد "شهاب" گردانهای القسام شاخه نظامی جنبش حماس و به اهتزاز درآمدن پرچم فلسطین از دیگر برنامه های این تجمع برای ارسال پیام مقاومت به رژیم صهیونیستی بود.

غزهسهیل الهندی یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس گفت: مردم ما از حق خود در بهره مندی از منابع طبیعی و گاز و حق تردد در آبراه غزه به سمت آبهای بین المللی کوتاه نخواهند آمد .

وی گفت: نیروهای مقاومت آماده و آماده دفاع از مردم، مقدسات، حقوق و مبانی اساسی خود و مقابله با هرگونه رفتار تجاوزگرانه علیه حرکت کشتی‌ها و افراد از طریق آبراه غزه هستند.

الهندی نسبت به ارتکاب هر گونه رفتار یا حرکت احمقانه برای ممانعت از تردد مردم غزه در آبهای ساحلی به رژیم اشغالگر قدس و ادامه سرقت گاز و منابع طبیعی آنها هشدار داد و افزود: ما در دفاع از منابع گاز غزه و میادین در سواحل غزه با آتش و باروت و خون دفاع خواهیم کرد.

پربیننده ترین خبرها