کارشناس بحرینی:

سیاست حکومت بحرین فشار به شیعیان و امتیازدهی به صهیونیستها است

سیاست حکومت بحرین فشار به شیعیان و امتیازدهی به صهیونیستها است
چهارشنبه 23 شهريور 1401 - 16:32

یک کارشناس مخالف بحرینی گفت که حکومت بحرین به فشار شیعیان این کشور و ممانعت از انجام مناسک دینی آنها در مقابل اعطای آزادی عمل به صهیونیستها در این زمینه روی آورده است.

العالم ـ بحرین

ابراهیم المدهون نویسنده و کارشناس مسائل سیاسی مخالف رژیم بحرین در گفت‌وگو به خبرگزاری المعلومه در این باره گفت که حکومت بحرین همچنان به محدود کردن شیعیان این کشور و تحت فشار قرار دادن آنها با هدف جلوگیری از انجام و ادای مناسک دینی خود ادامه می دهد و این درحالی است که "یهودیان" و "بودایی ها" در این کشور از آزادی کامل در این زمینه و برگزاری آئین‌های خود برخوردار هستند.

وی تاکید کرد: حکومت بحرین محدودیت‌هایی را برای احیای مراسم عاشورا و اربعین حسینی (ع) به شیعیان تحمیل کرده و می‌کند و این درحالی است که مراسم اربعین از اهمیت بسیار ویژه ای برای شیعیان برخوردار است.

المدهون ادامه داد: این فشارها بخشی از سیاست حکومت نژادپرست بحرین در قبال شیعیان این کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: سیاست آزار و اذیت و تبعیض علیه شیعیان بحرین چند دهه است که در دستور کار حکومت آل خلیفه قرار گرفته و این حکومت فجیع‌ترین انواع سرکوب علیه شیعیان را اعمال می‌کند و آنها را تحت فشار قرار داده و آشکارا حق و حقوق آنها را نقض می‌کند.

منابع خبری پیش از این اعلام کردند: حکومت آل خلیفه در ادامه آزار و اذیت زائران بحرینی که برای زیارت عتبات عالیات قصد سفر به عراق را دارند، مانع از سفر سید مجید المشعل رئیس شورای اسلامی علمای بحرین به این کشور شد.

مقامات حکومت بحرین مدعی هستند که سید المشعل مجوز لازم برای خروج از بحرین و سفر به عراق را از مقامات مربوط این کشور دریافت نکرده است.

به نوشته رسانه ها، مجید المشعل رئیس شورای علمای شیعیان بحرین که نهاد تحت هدایت او از سوی حکومت بحرین منحل اعلام شده، با پرونده سازی نظام قضایی کشور به جرم حمایت از آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین به دو سال حبس محکوم شده بود.

این روحانی برجسته بحرینی بهمن ۹۷ پس از گذراندن دوران محکومیت خود از زندان آزاد شد اما همچنان محدودیت ها علیه او ادامه دارد.

جنبش حامیان جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین (حرکة أنصار شباب ثورة ۱۴ فبرایر) نیز اخیرا در بیانیه‌ای که در تارنمای این جنبش منتشر شده است، اقدام حکومت بحرین در جلوگیری از مردم این کشور برای حضور در پیاده روی اربعین را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: دفتر سیاسی جنبش حامیان جوانان انقلاب ۱۴ فوریه، ادامه آزار و اذیت زائران بحرینی که برای زیارت به عتبات عالیات می‌روند از سوی رژیم متجاوز و اشغالگر آل خلیفه و ممنوعیت خودسرانه سفر آنها همانطور که در سال‌های اخیر بوده را به شدت محکوم می‌کند.

این جنبش همچنین از اقدام هزاران زائر بحرینی که بی اعتنا به این محدودیت‌ها برای پیاده روی اربعین به عراق رفتند، تمجید کرده است.

دفتر سیاسی جنبش حامیان جوانان انقلاب ۱۴ فوریه در ادامه از ملت و دولت عراق برای میزبانی از میلیون‌ها زائر که در ایام اربعین خود را به این کشور رساندند، تقدیر و تشکر کرده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: رژیم آل خلیفه مانند سایر رژیم‌های طاغوتی در طول تاریخ تلاش دارد تا مردم را از انجام شعائر دینی خود باز دارد؛ اما مردم بحرین هرگز از اعتقادات خود دست نخواهند کشید.

پربیننده ترین خبرها