گزارش اختصاصی العالم از جزئیات گروگانگیری در بیروت

چهارشنبه 23 شهريور 1401 - 16:57

خبرنگار العالم در لبنان گزارش داد که زنی با بنزین و اسلحه وارد بانکی در پایتخت شده و تهدید کرده که در صورت عدم دریافت سپرده‌اش خودسوزی می‌کند.

العالم- لبنان

خبرنگار العالم تصریح کرد در میان این سپرده‌گذاران که وابسته به انجمن فریاد هستند و به بانک لبنان والمهجر در بیروت حمله کردند، افراد حاضر در بانک را برای مدت کوتاهی به گروگان گرفتند.

در میان این سپرده‌گذاران معترض، یک زن حامل اسلحه و بنزین بود و تهدید کرده که در صورت عدم دریافت سپرده‌اش خودسوزی می‌کند. ولی او پس از ساعاتی توانست سپرده خود را به دست آورد و متواری شد. گزارش‌های رسانه‌های مختلف این مبلغ را از ۱۳۰۰۰ دلار تا ۲۰۰۰۰ دلار تعیین کردند.

خبرنگار العالم افزود: تدابیر قانونی درباره این زن اتخاذ شد؛ زیرا رفتار او مغایر با قانون بوده است.

لبنان از اکتبر سال ۲۰۱۹ با بحران اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند و این وضعیت باعث شده است که طی ماه‌های اخیر حملاتی به بانک‌ها در لبنان صورت بگیرد. حدود یک ماه پیش نیز فردی مسلح وارد یکی از بانک‌ها در منطقه الحمرا بیروت شد و خواستار بازپس گیری سپرده‌های خود شد.

ارزش پول در این کشور بیش از ۹۰ درصد سقوط کرده و حدود ۸۰ درصد از ساکنان لبنان اکنون زیر خط فقر زندگی می‌کنند. برخی کارشناسان می‌گویند دخالت‌های برخی بازیگران خارجی سبب شده تلاش‌ها برای سامان بخشیدن به اوضاع سیاسی و اقتصادی لبنان بی‌نتیجه باشد.

پربیننده ترین خبرها