جریمه 4.12 میلیارد دلاری گوگل در اروپا تأیید شد

جریمه 4.12 میلیارد دلاری گوگل در اروپا تأیید شد
چهارشنبه 23 شهريور 1401 - 17:09

دادگاه عالی اروپا حکم انحصارطلبی گوگل را تایید و جریمه سنگینی برای این شرکت تعیین کرد.

العالم _ اروپا

به گزارش العالم به نقل از سی‌ان‌ان، دومین دادگاه عالی اروپا روز چهارشنبه تصمیم ضدانحصارطلبی اتحادیه اروپا علیه گوگل را به دلیل استفاده این شرکت از سیستم عامل اندروید برای سرکوب رقبا تایید کرد؛ ولی جریمه را از 4.34 میلیارد به 4.125 میلیارد یورو (4.12 میلیارد دلار) کاهش داد.
سخنگوی دادگاه گفت: دادگاه عمومی تا حد زیادی تصمیم کمیسیون مبنی بر این که گوگل محدودیت های غیرقانونی را بر تولید کنندگان دستگاه های تلفن همراه اندروید و اپراتورهای شبکه تلفن همراه اعمال کرده تا موقعیت خود را در بازار موتور جستجو تثبیت کند،‌ تأیید می کند.
به باور قضات، متناسب با شدت و مدت تخلف، اعمال جریمه 4.125 میلیارد یورویی برای گوگل مناسب تر است.
این یک جریمه رکوردشکن برای یک پرونده نقض ضد انحصاری محسوب می شود. کمیسیون اروپا در سه تحقیقی که بیش از یک دهه به طول انجامیده است، مجموعاً 8.25 میلیارد یورو جریمه ضد انحصار بر بزرگترین ترین موتور جستجوی اینترنتی جهان اعمال کرده است.
این همچنین دومین شکست دادگاهی برای گوگل است که چالش خود را با جریمه 2.42 میلیارد یورویی (2.42 میلیارد دلار) در سال گذشته از دست داد، اولین مورد از سه پرونده.
گوگل که می تواند در مورد مسائل حقوقی به دیوان دادگستری اتحادیه اروپا، بالاترین نهاد قضایی در قاره سبز، شکایت کند، ناامیدی خود را درباره این حکم ابراز کده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها