سازمان ملل: حمله اسرائیل به فرودگاه دمشق تحویل کمک‌ها را متوقف کرد

سازمان ملل: حمله اسرائیل به فرودگاه دمشق تحویل کمک‌ها را متوقف کرد
چهارشنبه 23 شهريور 1401 - 19:03

بنا بر اعلام یک مقام سازمان ملل، در 6 ماه نخست سال جاری میلادی رژیم صهیونیستی دست‌کم 14 بار حملات هوایی را در سوریه انجام داده است.

العالم _ سوریه

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، کمیسیون مستقل بین المللی تحقیق درباره سوریه - وابسته به سازمان ملل - روز چهارشنبه اعلام کرد حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق، پایتخت سوریه، در ماه ژوئن - که باعث تعطیلی آن به مدت دو هفته شد، فعالیت های بشردوستانه را در آن دوره متوقف کرد.
در 10 ژوئن (20 خرداد)، حملات هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین‌المللی دمشق خسارات سنگینی بر جای گذاشت و باند فرودگاه اصلی را غیرقابل استفاده کرد. فرودگاه دو هفته بعد پس از تعمیرات بار دیگر فعالیت خود را از سر گرفت.
لین ولچمن، عضو کمیسیون، در ژنو به خبرنگاران گفت این گروه از 14 حمله هوایی رژیم صهیونیستی در سوریه بین ژانویه تا ژوئن آگاه است و افزود حملات بیشتری در ماه اوت انجام شده است.
او گفت: «ما تاکنون نتوانسته ایم تلفات غیرنظامیان را تایید کنیم. تلفات غیرنظامی همان چیزی است که ما آن را بررسی می کنیم.»
ولچمن افزود که حمله هوایی 10 ژوئن به فرودگاه دمشق منجر به «تعلیق ارسال تمام کمک های بشردوستانه جدید شد که موضوعی بسیار جدی است.»
ولچمن گفت ادامه دخالت نظامی شخص ثالث «در حریم هوایی سوریه یا در واقع روی زمین به هیچ وجه برای محافظت از غیرنظامیان، در هر بخشی از سوریه که انجام شود مفید نیست.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها