تل‌آویو سفیر فاسدش در مغرب را تغییر داد

تل‌آویو سفیر فاسدش در مغرب را تغییر داد
پنج‌شنبه 24 شهريور 1401 - 11:35

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در پی رسوای جنسی سفیر خود در مغرب از برکناری وی و انتخاب «آلونا فیشر» به عنوان سفیر جدید این رژیم در رباط خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

در پی افشای رسوایی جنسی «دیوید گوورین» رئیس هیأت دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در مغرب و خبرساز شدن این امر و احضار وی به تل‌آویو برای تحقیق، وزارت خارجه این رژیم، چهارشنبه (دیروز، ۱۴ سپتامبر) از برکناری گوورین از پست ریاست دفتر ارتباطات در رباط و انتخاب «آلونا فیشر کم» به جای او خبر داد.

این در حالی است که به نوشته وبگاه «i24»، گوورین هنوز در خصوص پرونده سوء استفاده جنسی و پنهان کردن هدایا تحت بازجویی قرار دارد. فیشر که دارای مدرک دکتری در رشته علوم سیاسی از دانشگاه تل‌آویو است، پیشتر سفر رژیم صهیونیستی در صربستان و سفیر غیر مقیم در مونته نگرو بود و دارای سابقه در بخش آموزش دیپلمات‌ها در ماموریت‌های ویژه است.

اما گوورین در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «در پی ادعاها و تهمت‌های نادرست رسانه‌ها درباره من، می‌خواهم قاطعانه توضیح دهم که این شایعات درباره آزار جنسی گمراه‌کننده و بی‌اساس و کاملا دروغ است که توسط ذینفعان این امر منتشر شده است».

سه‌شنبه هفته پیش بود که شبکه صهیونیستی کان یک روز پس از انتشار اخباری در خصوص اتهام یکی از مقامات دفتر ارتباطات دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در مغرب به آزار جنسی و آغاز تحقیقات در وزارت امور خارجه اسرائیل در دفتر ارتباطات دیپلماتیک آن در رباط از یک هفته پیش و احضار گوورین به تل‌آویو برای ارائه توضیحات در مورد اتهامات وارده، اعلام کرد که تل آویو از یک سال پیش در جریان این اتهامات قرار داشته است.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از یک سال پیش، یک شهادت جدی علیه رسوایی دیوید گوورین در مغرب دریافت کرد. به این ترتیب که یک زن مغربی (که اشاره‌ای به هویت وی نشده)، در ۲۵ اکتبر ۲۰۲۱، به «حسن کعبیه» سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل برای رسانه‌های عربی درباره «رفتارهای غیر قابل قبول گوورین» شکایت کرده بود.

در این شکایت آمده است: «اسرائیل می‌بایست دیپلمات‌ها و سفرای خود را با دقت انتخاب می‌کرد. این غیرمنطقی است که اسرائیل مردی را با هوس زیاد نسبت به زنان بفرستد تا آن‌ها را آزار دهد، این توهین آمیز است و باید متوقف شود. به همین امر بسنده می‌کنم که به شما بگویم، کارمندان زن هتلی که سفیر [گوورین] حدود ۱۰ ماه در آن اقامت داشته، ده‌ها داستان در این خصوص دارند».

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در پی انتشار این اخبار نه تنها این رسوایی گوورین در رباط را تکذیب نکرد که حتی اعلام کرد: «ما در جریان این پیام هستیم و یک سری اتهامات مطرح شده که به آغاز تحقیقات وزارتخانه منجر شده است».

صبح روز ۶ سپتامبر جاری، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی گوورین را پس از کمتر از دو روز از سفرش به رباط، برای پاره‌ای توضیحات در خصوص اتهامات وارده، فرا خواند.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی مدعی است که تحقیقات خود را در این باره آغاز کرده و یک هیأت متشکل از مقامات بلندپایه این رژیم را به مغرب اعزام کرده است.

این وزارتخانه همچنین خبر داد که گزارش‌هایی درباره ناپدید شدن یا سرقت یک «هدیه گران‌بها» دریافت کرده است که دیوان پادشاهی مغرب آن‌ها را به دفتر دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در سالروز اشغال فلسطین اهدا کرده است.

در این گزارش همچنین اشاره شده است که دعواهایی نیز میان گوورین و یک افسر مسئول امنیت هیأت دیپلماتیک تل‌آویو در رباط رخ داده که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در حال تحقیق در این باره است.

همچنین گزارش شده است که یک بازرگان صهیونیست به نام «سامی کوهن» نشست‌هایی را میان نمایندگان مغربی و مقامات ارشد رژیم صهیونیستی برگزار کرده است، به‌رغم آنکه وی هیچ سمت سیاسی در دستگاه دیپلماسی رژیم صهیونیستی ندارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها