اردوغان: ما در کنار برادرانمان در جمهوری آذربایجان خواهیم ایستاد

اردوغان: ما در کنار برادرانمان در جمهوری آذربایجان خواهیم ایستاد
پنج‌شنبه 24 شهريور 1401 - 12:25

رئیس‌جمهور ترکیه ضمن متهم کردن ارمنستان به نقض توافق امضاشده با باکو، گفت که ترکیه همواره در کنار جمهوری‌ آذربایجان خواهد ایستاد.

العالم - ترکیه

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، شامگاه چهارشنبه در جریان مراسم افتتاح خوابگاه‌های دانشجویی در آنکارا تأکید کرد که ترکیه هیچگاه جمهوری آذربایجان را تنها نخواهد گذاشت.

بنا بر گزارش شبکه «تی‌آر‌تی»، رئیس‌جمهور ترکیه گفت: «امیدواریم ارمنستان در سریع‌ترین زمان ممکن از این مسیر اشتباه بازگردد و زمان و انرژی خود را برای صلح بگذارد. نمی‌توان وضعیت پس از نقض توافق امضاءشده با جمهوری آذربایجان توسط ارمنستان را پذیرفت».

رجب طیب اردوغان اضافه کرد: «جهان باید بداند که ما در برابر حمله اخیر ارمنستان کنار برادرانمان در جمهوری آذربایجان ایستاده‌ایم؛ همان‌طور که همیشه در کنار این کشور بوده‌ایم».

اردوغان همچنین برای آن دسته از نظامیان جمهوری آذربایجان که در جنگ با ارمنستان مجروح شدند، آرزوی شفای عاجل و برای کشته‌‌شدگان از خداوند طلب رحمت کرد.

در واپسین ساعات روز دوشنبه هفته جاری درگیری‌های شدیدی بین نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان رخ داد که به گفته وزارتخانه‌های دفاع دو طرف، چند نقطه در مرز شاهد تیراندازی و تبادل آتش بود.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در پارلمان این کشور به آمار تازه تلفات نیروهای ارمنستان در دور تازه درگیری با جمهوری آذربایجان اشاره کرد. نخست وزیر ارمنستان به نمایندگان پارلمان این کشور گفت که شمار کشته‌های ارمنستان در نتیجه حملات نیروهای جمهوری آذربایجان به ۱۰۵ نفر رسیده است.

تحلیلگران بر این باورند که درگیری‌های جدید احتمال پیشرفت‌ در مذاکرات را از بین برده و خشونت‌ها در هر دو طرف افکار عمومی را بیشتر افراطی کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها