گشت زنی دریایی مشترک روسیه و چین در اقیانوس آرام

گشت زنی دریایی مشترک روسیه و چین در اقیانوس آرام
پنج‌شنبه 24 شهريور 1401 - 13:43

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، گشت زنی دریایی مشترک این کشور و چین در اقیانوس آرام آغاز شد.

العالم - اروپا

به نقل از رویترز، روسیه و چین برنامه گشت زنی مشترک خود در آب های اقیانوس آرام را آغاز کردند.

وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور و چین گشت زنی مشترک خود در اقیانوس آرام را آغاز کردند، اقدامی که روابط نظامی و دیپلماتیک میان این دو کشور را در بحبوحه تیره و تار شدن روابط با غرب تعمیق می بخشد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای در حساب کاربری تلگرام خود آورد که نیروی دریایی هر دو کشور در حال انجام مانورهای تاکتیکی مشترک و نیز تمریناتی با استفاده ازتوپخانه و بالگرد هستند.

تقویت همکاری‌های دریایی میان روسیه و چین، حفظ صلح و ثبات در منطقه آسیا و اقیانوسیه، نظارت بر ساحل و حفاظت از سایت‌های اقتصادی دریایی روسیه و چین از جمله اهداف این گشت زنی مشترک عنوان شد.

همزمان «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین، قرار است امروز پنجشنبه با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود در ازبکستان دیدار کند، درگیری ها در اوکراین و بحران تایوان از جمله محورهای گفتگوی روسای جمهور دو کشور در ازبکستان خواهند بود.

ناوهای جنگی روسیه و چین در اکتبر سال گذشته اولین گشت‌زنی مشترک خود را در غرب اقیانوس آرام برگزار کردند، اقدامی که دولت ژاپن ضمن رصد نزدیک آن را غیر معمولی ارزیابی کرد.

گشت زنی دریایی مشترک روسیه و چین در میانه تنش های دو طرف با کشورهای غربی حامل پیام های هشداردهنده برای آمریکا و متحدان اروپایی آن است.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها