اعلام آمادگی قرقیزستان برای توسعه همکاری ها با ایران

اعلام آمادگی قرقیزستان برای توسعه همکاری ها با ایران
پنج‌شنبه 24 شهريور 1401 - 14:27

رئیس جمهور قرقیزستان در دیدار با رئیس جمهور ایران آمادگی خود را برای ادامه گفت‌وگوها و تعاملات سیاسی مستمر در همه سطوح و همچنین تقویت بیش از پیش همکاری‌های بین دو کشور اعلام کرد.

الغالم - ایران

در حاشیه اجلاس سازمان همکاری شانگهای در سمرقند «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان با «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

روسای جمهور دو کشور در مورد زمینه‌های اولویت همکاری دوجانبه در زمینه‌های سیاسی، تجاری، اقتصادی و سایر زمینه ها گفت وگو کردند.

جباراف با ابراز خرسندی از این آشنایی شخصی، سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور را به همتای ایرانی خود تبریک گفت و خاطرنشان کرد: هیچ اختلاف نظری بین قرقیزستان و ایران وجود ندارد که مانع همکاری‌های دوجانبه شود.

وی آمادگی خود را برای ادامه گفت‌وگوها و تعاملات سیاسی مستمر در همه سطوح و همچنین تقویت بیش از پیش همکاری‌های قرقیزستان و ایران اعلام کرد.

رئیس جمهور قرقیزستان همچنین به همکاری‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری دو کشور، استفاده از ظرفیت‌های ترانزیتی توجه ویژه کرد.

جباراف افزود: طرف قرقیزستانی از پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای استقبال می‌کند که باعث تعمیق همکاری‌های مشترک در زمینه‌ های مختلف خواهد شد.

در پایان این دیدار، رئیسی از جباراف برای سفر به تهران دعوت کرد.

جباراف ضمن قدردانی از این دعوت، از همتای ایرانی خود نیز دعوت کرد تا در فرصتی مناسب به قرقیزستان سفر کند. تاریخ این دیدارها از طریق کانال‌های دیپلماتیک تعیین خواهد شد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها