کشتی آزاد قهرمانی جهان - بلگراد؛

حسن یزدانی و دیوید تیلور در آستانه فینال

حسن یزدانی و دیوید تیلور در آستانه فینال
پنج‌شنبه 24 شهريور 1401 - 16:48

نمایندگان اوزان ۷۹ و ۸۶ کیلوگرم ایران صاحب دومین برد خود در رقابت‌های قهرمانی جهان شدند.

العالم ـ اروپا

در ادامه رقابت‌های روز نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد صربستان، محمد نخودی نماینده وزن ۷۹ کیلوگرم ایران و دارنده مدال نقره جهان ۲۰۲۱ در دومین مبارزه و در مرحله یک هشتم نهایی برابر دولگون آلتانزول از مغولستان به روی تشک رفت و با برتری قاطع در مدت زمان یک دقیقه و ۱۰ ثانیه به برد ۱۰ بر صفر رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

نخودی در دور نخست به مصاف یاکوب شیخ جمال از رومانی رفت و در یک کشتی سخت و حساس با نتیجه ۷ بر ۶ به برتری رسید. جردن باروز قهرمان المپیک و جهان از آمریکا و بخت نخست کسب عنوان قهرمانی در این وزن در آن سوی جدول قرار دارد و تا دیدار فینال به نماینده ایران برخورد نمی کند.

باروز در مبارزه نخست با نتیجه قاطع ۱۲ بر یک صفر مراداف از ترکمنستان را شکست داد و در دومین مبارزه نیز دژان میتروف از مقدونیه را در یک دقیقه با نتیجه ۱۲ بر یک شکست داد و راهی یک چهارم نهایی شد.

همچنین حسن یزدانی دارنده مدال های طلای جهان و المپیک در دومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل سباستین جزیرزانسکی از لهستان به میدان رفت و در مدت زمان ۳ دقیقه با نتیجه ۱۱ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.

یزدانی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل ایوان ایچیزلی از مولداوی در مدت زمان ۴ دقیقه و ۲۴ ثانیه با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد.

یزدادنی کشتیکولاک حسن یزدانی در یک چهارم نهایی وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان مقابل سباستين جزيرزانسكی از لهستان

اما در آن سوی جدول وزن ۸۶ کیلوگرم، دیوید تیلور قهرمان جهان و المپیک از آمریکا تا دیدار فینال با یزدانی روبرو نخواهد شد. تیلور نیز در ۲ مبارزه قبلی خود به ترتیب مقابل آرون کانوا از ایتالیا به برتری ۱۰ بر صفر رسید و سپس ۱۱ بر صفر از سد راموس از پورتریکو گذشت و به نیمه نهایی رسید. به این ترتیب یزدانی و تیلور به نیمه نهایی صعود کرده‌اند و تنها یک برد تا رسیدن به فینال و مصاف حساس برای کسب مدال طلای جهان فاصله دارند.

به گزارش ایسنا، امیرحسین زارع نماینده وزن ۱۲۵ کیلوگرم ایران و دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل ژی وی دنگ از چین با نتیجه ۳ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. زارع برای رسیدن به نیمه نهایی باید از سد الکساندر خوتسیانیوسکی دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۹ از اوکراین عبور کند.

طاها آکگول قهرمان المپیک و جهان از ترکیه در گروه زارع حضور دارد و تا دیدار نیمه نهایی به نماینده ایران برخورد نخواهد کرد. گنو پتریاشویلی قهرمان جهان و دارنده مدال های نقره و برنز المپیک نیز در سمت دیگر جدول حضور دارد و تا دیدار فینال با زارع روبرو نخواهد شد.

پربیننده ترین خبرها