وعده گروه هفت به تشدید تحریم‌های روسیه

وعده گروه هفت به تشدید تحریم‌های روسیه
پنج‌شنبه 24 شهريور 1401 - 18:52

وزرای بازرگانی گروه هفت شامل آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا وعده دادند که تلاش‌های خود را برای تحت فشار قراردادن روسیه افزایش دهد.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش روزنامه لو فیگارو، این گروه روز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای، هدف از اجرای این سیاست را تحت فشار قراردادن روسیه برای محدود کردن راه‌های دسترسی مسکو جهت تامین مالی جنگ در اوکران اعلام کرد.

وزرای بازرگانی گروه هفت در بیانیه‌ای که پس از نشستی در قلعه نوهاردنبرگ آلمان منتشر شد، تاکید کردند: ما همچنین تلاش‌های هماهنگ خود را برای جلوگیری از سودبردن روسیه از تجاوز غیرقانونی به اوکراین و کاهش توانایی مسکو برای ادامه جنگ حفظ کرده و گسترش خواهیم داد.

به گزارش ایرنا، این وعده‌ها در حالی مطرح می‌شود که گزارش‌ها و تحلیل‌های متعددی در رسانه‌های اروپایی و آمریکایی مبنی بر نتیجه معکوس تحریم‌های غرب علیه مسکو منتشر شده است.

افزایش ارزش پول ملی روسیه و درآمدهای مسکو در ماه‌های پس از آغاز درگیری‌های نظامی در اوکراین از جمله مولفه‌هایی است که در این گزارش‌ها به آنها اشاره شده و کرملین توانسته است علاوه بر معکوس کردن اثر تحریم‌های غرب، تحریم‌هایی همچون سوئیفت را دور زده و به تجارت خود در عرصه بین‌المللی شکل جدیدی بدهد.

پربیننده ترین خبرها