کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ بلگراد؛

نخودی با شکست کشتی گیر اوکراینی حریف جردن باروز آمریکایی در فینال شد

نخودی با شکست کشتی گیر اوکراینی حریف جردن باروز آمریکایی در فینال شد
پنج‌شنبه 24 شهريور 1401 - 19:56

آزادکار وزن ۷۹ کیلوگرم ایران در ادامه درخشش خود در رقابت های جهانی صربستان، با شکست حریفی از اوکراین راهی فینال شد.

العالم ـ ایران ـ ورزشی

در ادامه رقابت‌های روز نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد صربستان، محمد نخودی نماینده وزن ۷۹ کیلوگرم ایران و دارنده مدال نقره جهان ۲۰۲۱ در مرحله نیمه نهایی مقابل واسیل میخایلوف از اوکراین به روی تشک رفت و در پایان در یک کشتی دشوار با نتیجه۵ بر ۴ به برتری رسید و اولین فینالیست کشتی آزاد ایران در این رقابت‌ها نام گرفت. نخودی فردا شب(جمعه) برای کسب مدال طلای جهان به مصاف جردن باروز چهره نامدار آمریکایی می‌رود. جردن باروز دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک از آمریکا در نیمه نهایی ۹ بر ۲ علی‌عمر پاشائف از بلغارستان را شکست داد.

نخودی پیش از این در دور نخست مقابل یاکوب شیخ جمال از رومانی در یک کشتی سخت و حساس با نتیجه ۷ بر ۶ به برتری رسید. وی سپس مقابل دولگون آلتانزول از مغولستان به روی تشک رفت و در مدت زمان یک دقیقه و ۱۰ ثانیه به پیروزی ۱۰ بر صفر رسید. وی در سومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی نیز برابر بکزاد عبدالرحمان اف دارنده مدال‌های برنز جهان و المپیک از ازبکستان با نتیجه ۱۰ بر ۵ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.

به گزارش ایسنا، در ادامه این رقابت‌ها، حسن یزدانی دارنده مدال های طلای جهان و المپیک در نیمه نهایی وزن ۸۶ کیلوگرم برابر بوریس ماکوئف کشتی‌گیر روسی‌الاصل از اسلواکی به روی تشک می‌رود و امیرحسین زارع دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک در وزن ۱۲۵ کیلوگرم نیز در دیگر نیمه نهایی ۴ وزن نخست برابر طاها آکگل دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک از ترکیه به روی تشک خواهد رفت.

یزدانی در فینال رقابت‌های جهانی ۲۰۱۷ در پاریس مقابل ماکوئف در مدت زمان ۲ دقیقه و ۲۴ ثانیه با نتیجه ۱۰بر صفر پیروز شد. امیرحسین زارع نیز در نیمه نهایی مسابقات جهانی ۲۰۲۱ مقابل طاها آکگل با نتیجه ۴ بر صفر به برتری رسیده بود.

پربیننده ترین خبرها