واکنش تند روسیه به تحویل موشک‌های دوربرد آمریکایی به اوکراین

واکنش تند روسیه به تحویل موشک‌های دوربرد آمریکایی به اوکراین
پنج‌شنبه 24 شهريور 1401 - 22:55

سخنگوی وزارت خارجه روسیه موشک‌های دوربرد تحویلی آمریکا به اوکراین را خط قرمز روسیه خواند و گفت در صورت استفاده از این موشک‌ها توسط کی‌یف، روسیه حق دفاع از خاکش را برای خود محفوظ می‌داند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش رویترز، وزارت امورخارجه روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که اگر ایالات متحده تصمیم بگیرد موشک‌های دوربرد به کی‌یف تحویل دهد، از خط قرمز این کشور عبور کرده و به یکی از دو طرف مستقیم درگیری تبدیل خواهد شد.

پیش از این نیز آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا در واکنش به گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال تحویل موشک‌های دوربرد به اوکراین هشدار داده و گفته بود، این اقدام آمریکا به معنای ورود مستقیم به جنگ با روسیه به بهانه حمایت از اوکراین است.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه در یک نشست خبری گفت، در صورت تحویل چنین موشک‌هایی از سوی آمریکا به اوکراین و استفاده از آن، روسیه حق دفاع از خاکش را برای خود محفوظ می‌داند.

واشنگتن آشکارا موشک‌های پیشرفته GMLRS را که در سامانه هیمارس استفاده می‌شوند، در اختیار اوکراین قرار داده است که قادر است اهداف را تا ۸۰ کیلومتر هدف قرار دهد.

مقامات آمریکایی می‌گویند اوکراین قول داده است که از موشک‌های آمریکا برای حمله به روسیه استفاده نکند. این ادعای آمریکا در حالی بیان شده است که اوکراین در ۹ آگوست (۱۸مرداد) پایگاه هوایی روسیه در ساکی را مورد حمله موشکی قرار داده بود.

پربیننده ترین خبرها