رئیسی: آمریکا باید تصمیم نهایی را درباره توافق هسته‌ای بگیرد

رئیسی: آمریکا باید تصمیم نهایی را درباره توافق هسته‌ای بگیرد
جمعه 25 شهريور 1401 - 02:37

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه‌ای با شبکه خبری الجزیره گفت که گرفتن تصمیم نهایی برای رسیدن به توافق هسته‌ای به عهده آمریکا است.

العالم - ایران

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران در مصاحبه‌ای با شبکه خبری الجزیره گفت که گرفتن تصمیم نهایی برای رسیدن به توافق هسته‌ای به عهده آمریکا است.

آیت‌الله رئیسی درباره روابط ایران و عربستان سعودی با اشاره به اینکه تهران هنوز اختلافاتی با ریاض دارد گفت که تا کنون پنج دور گفت‌وگو میان دو طرف برگزار شده و مذاکرات ادامه خواهند داشت. او گفت ایران معتقد است چنانچه طرف‌های خارجی دخالت نکنند، مسائل منطقه‌ای قابل حل هستند.

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال دیدار مستقیم با آمریکا گفت: «مذاکرات هسته‌ای مستقیم با آمریکا نفعی ندارد. ما معتقدیم که منافع ملت ایران روی مذاکره مستقیم با آمریکا استوار نیست.»

رئیس‌جمهور ایران علاوه بر این متذکر شده که پیشبرد مذاکرات هسته‌ای در وین مستلزم حل و فصل مسائل پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

وی درباره تحولات عراق هم گفت: «ما از دیدن دولتی قوی در عراق خوشحال خواهیم شد و عراقی‌ها نباید اجازه حضور آمریکایی‌ها را بدهند.»

آیت‌الله رئیسی همچنین درباره تحریم‌های جدیدی که آمریکا علیه ایران اعمال کرده نیز اظهارنظر کرد گفت: «اگر واشنگتن خواستار توافق است چرا در حین مذاکرات هسته‌ای تحریم‌های جدید اعمال می‌کند؟»

رئیس‌جمهور در ادامه تصریح کرد غرب به جای آنکه از ایران بخواهد فعالیت‌های هسته‌ای خودش را متوقف کند بایستی از اسرائیل که دارنده سلاح‌های کشتار جمعی است چنین درخواستی را مطرح کند.

آیت‌الله رئیسی گفت که رفع تحریم‌ها علیه ایران بایستی با ضمانت همراه باشد.

پربیننده ترین خبرها