واکنش سازمان ملل به آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان

واکنش سازمان ملل به آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان
جمعه 25 شهريور 1401 - 04:18

سازمان ملل متحد با استقبال از آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، درمورد پایدار ماندن آن ابراز امیدواری کرد.

العالم - آمریکا

سازمان ملل متحد روز پنجشنبه ضمن استقبال از آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، درخصوص ماندگاری آن ابراز امیدواری کرد.

پس از دو روز درگیری میان نیروهای دو کشور که بیش از ۱۷۰ کشته برجای گذاشت، تلویزیون ارمنستان چهارشنبه شب از اعلام آتش‌بس میان دو طرف خبر داد.

در طول این درگیری‌ها، «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان، نیروهای باکو را به حمله علیه نواحی خارج از قره‌باغ متهم کرده و باکو نیز اعلام کرد به «تحریکات» نیروهای ارمنستان واکنش نشان داده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «میروسلاو جِنکا» دستیار دبیرکل سازمان ملل روز پنجشنبه اعلام کرد: «جامعه بین‌المللی باید به شکل کامل به سازش مسالمت‌آمیز میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان متعهد باشند و از هیچ تلاشی برای کاهش تنش دریغ نکنند، دو طرف را به میز مذاکره برگردانده و به آن‌ها در رسیدن به صلح و ثبات در منطقه کمک کنند».

وزارت امور خارجه روسیه که در جنگ قبلی دو کشور نقش میانجی برای توافق صلح را داشته، اعلام کرد درگیری‌های روزهای اخیر تأثیری بر روند جاری برای حل اختلافات آن‌ها نداشته است.

پیش از اعلام آتش‌بس میان دو طرف، شورای امنیت سازمان ملل شامگاه چهارشنبه در جلسه‌ای اضطراری که به درخواست فرانسه برای بررسی درگیری‌های شدید دو روز اخیر بین دو کشور مذکور برگزار کرد، از هر دو طرف خواست فوراً درگیری‌ها را متوقف کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها