ادامه درگیرهای مرزی بین تاجیکستان و قرقیزستان

ادامه درگیرهای مرزی بین تاجیکستان و قرقیزستان
جمعه 25 شهريور 1401 - 11:08

درگیریهای مرزی بین تاجیکستان و قرقیزستان با وجود مذاکرات مقامات مرزبانی دو کشور همچنان ادامه دارد.

العالم - آسیا

اداره اطلاعات و ارتباطات سرویس مرزی کمیته دولتی امنیت ملی جمهوری قرقیزستان گزارش داد که از ساعت 8:25 امروز وضعیت در مرزهای قرقیزستان و تاجیکستان متشنج است.

بر اساس گزارش این مرکز، طرف تاجیک شروع به گلوله باران مناطق استان باتکند کرده است.

درگیری‌های مسلحانه در سراسر مرز دولتی قرقیزستان و تاجیکستان در جریان است. سربازان مرزداری کمیته دولتی امنیت ملی قرقیزستان که در این مسیر مستقر هستند، در حال شلیک متقابل هستند.

سرویس مرزی کمیته دولتی امنیت ملی عنوان کرد که تاجیکستان با زیر پا گذاشتن همه توافق‌های قبلی، به تأسیسات مرزی و غیرنظامی در سراسر مرز دولتی قرقیزستان و تاجیکستان در منطقه باتکند حمله کرد.

سرویس مرزی کمیته دولتی امنیت ملی جمهوری قرقیزستان نگرانی شدید خود را در مورد توسعه درگیری با تاجیکستان ابراز داشته است و تصریح می‌کند که این تحریکات در حال افزایش است.

اعلام شده است که افرادی به تحریک و تبلیغ ایده هایی مشغول هستند که هدفشان تحریک شهروندان و پرسنل نظامی جمهوری قرقیزستان می‌باشد.

سرویس مرزی کمیته دولتی امنیت ملی جمهوری قرقیزستان تمام تلاش ها را برای کاهش تنش مسلحانه و حفظ صلح و ثبات در مرز مشترک محافظت شده به کار می گیرد.

قرار است نشست سران منطقه باتکند قرقیزستان و منطقه سغد تاجیکستان در ایست بازرسی «قیزیل-بل-افتو دروژنی » با حضور مقامات ارشد دو کشور برگزار شود.

سرویس مرزی کمیته دولتی امنیت ملی جمهوری قرقیزستان خاطرنشان کرد که تبادل آتش در سراسر مرز قرقیزستان و تاجیکستان در منطقه باتکند ادامه دارد.

طبق آخرین اخبار همچنان درگیریهای پراکنده در مرزهای دو کشور وجود دارد. این درگیرها از تاریخ 14 سپتامبر آغاز شده است و با وجود توافقات بین دو کشور اما همچنان دو طرف به تبادل آتش می‌پردازند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها