نگرانی غرب از رشد روابط ایران و روسیه

نگرانی غرب از رشد روابط ایران و روسیه
جمعه 25 شهريور 1401 - 11:12

رسانه‌های رژیم موقت صهیونیستی از نگرانی مقام‌های غربی و صهیونیستی از تقویت روابط ایران و روسیه خبر دادند.

العالم - اروپا

رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز جمعه از نگرانی مقام‌های غربی و صهیونیستی از رشد روابط فزاینده ایران و روسیه خبر دادند.

وبگاه «عروتص شوع» به نقل از وبگاه «اسرائیل هیوم» گزارش داد که مقامات ارشد غربی به تازگی به مقام‌های اسرائیلی درمورد روابط قوی و فزاینده بین روسیه و ایران ابراز نگرانی کرده‌اند.

منابع آگاه گفتند که نمایندگان آمریکا و اروپا درمورد نزدیک شدن هرچه بیشتر تهران و مسکو ابراز نگرانی شدید کرده‌اند.

یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی گفت: «اروپا حتی بیشتر از آمریکا نگران این است که روسیه در حال تبدیل شدن به بازیگری در حوزه ایران باشد.»

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در حاشیه نشست سازمان همکاری‌های شانگهای در شهر «سمرقند» در ازبکستان با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود دیدار کرد. در این دیدار پوتین ضمن ابراز خرسندی از ملاقات دوباره با همتای ایرانی خود گفت: «روابط ایران و روسیه در طول سالیان زیادی شکل گرفته و در تمام زمینه‌ها در حال گسترش است.»

رئیس جمهور روسیه گفت: «همان‌طور که گفتید، تصدیق می‌کنم تمام اقدامات ممکن را برای عضویت دائم ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای انجام داده‌ایم. شرکای ما در این سازمان از عضویت شما حمایت کردند.»

رئیسی نیز در این دیدار ضمن تشکر از حمایت روسیه از عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای گفت: «روابط ما عادی نیست، بلکه ماهیت استراتژیک دارد. اراده ایران بر توسعه روابط راهبردی با روسیه در همه حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، هوا و فضا هست.»

فارس

پربیننده ترین خبرها