داوود اوغلو: جت‌های «اف-35» یونان به هر نقطه از ترکیه می‌رسند

داوود اوغلو: جت‌های «اف-35» یونان به هر نقطه از ترکیه می‌رسند
جمعه 25 شهريور 1401 - 11:14

رهبر یکی از احزاب مخالف دولت حاکم بر ترکیه با انتقاد از رئیس جمهور این کشور گفت ترکیه توازن هوایی با یونان را از دست داده است.

العالم - ترکیه

«احمد داوود اوغلو» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه پیشین ترکیه به انتقاد از رئیس جمهور ترکیه و سخنان وی علیه یونان پرداخت.

به نوشته شماره جمعه روزنامه «گریک سیتی تایمز»، «احمد داوود اوغلو» رهبر «حزب آینده» در مصاحبه‌ای گفت در حالیکه «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه اظهاراتی مانند «یک شب ناگهان می‌آییم» را بیان می‌کند، اما با دستابی یونان به جنگنده‌های «اف-۳۵» تغییر موازنه به نفع این کشور است.

داوود اوغلو افزود هیچ‌کس اردوغان را جدی نمی‌گیرد.

وی اظهار داشت: «در حالی که اردوغان با این لفاظی‌ها سعی می‌کند مردم را برای انتخابات تحت تاثیر قرار دهد، اما ترکیه در حال از دست دادن موقعیت ‌های مهم است. توازن هوایی بین ترکیه و یونان به طور جدی به هم خورده است.»

داوود اغلو ادامه داد: «یونان جنگنده اف-۳۵ دریافت می‌کند و در مدت کوتاهی نیروهای خود را با این جنگنده تقویت می‌کند، اما دستان ترکیه خالی است و هیچ جنگنده اف-۳۵ وجود نخواهد داشت.»

وی ادامه داد: «ما مدام می گوییم «یک شب ناگهانی می‌آییم»، با این تفاوت که جنگنده‌های اف-۳۵ یونان می‌توانند از آتن بلند شوند، به هر نقطه از ترکیه بیایند و برگردند و ما متوجه نخواهیم شد. رادارهای ما آنها را شناسایی نمی‌کنند.»

فارس

پربیننده ترین خبرها