وزیرخارجه امارات در یادبود هولوکاست تاج گل قرار داد

جمعه 25 شهريور 1401 - 16:23

وزیر خارجه امارات در سفر رسمی خود به سرزمین اشغالی در محل یادبود هولوکاست حضور یافت.

العالم - امارات

«عبدالله بن زاید» که شامگاه چهارشنبه (۲۳ شهریور) برای اولین بار به تل آویو سفر کرده بود، امروز در مکان یادبود هولوکاست در موزه «یادفاشیم» در قدس اشغالی حضور یافت.

به نوشته وبگاه القدس العربی، وزیر خارجه امارات عربی متحده تاج گلی را در این مکان قرار داد. همزمان با بن زاید، «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا نیز در موزه یادفاشیم حضور یافت و تاج گل در نماد یادبود هولوکاست قرار داد.

عبدالله بن زاید بعدازظهر روز گذشته نیز با «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌و‌گو کرده بود.

بن زاید که در دومین سالگرد امضای توافق سازش به سرزمین اشغالی سفر کرده است، صبح روز گذشته نیز با یائیر لاپید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد و دو طرف در خصوص گسترش روابط دو طرف و توسعه روابط اقتصادی در حوزه‌های کشاورزی، انرژی، آب و امنیت غذایی گفت‌و‌گو کردند.

امضای توافق عادی‌سازی امارات با رژیم صهیونیستی با میانجی‌گری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق ایالات متحده در سپتامبر ۲۰۲۰ انجام شد؛ که بعد از آن بحرین، مغرب و سودان نیز به این روند پیوستند. از آن زمان به این سو دو طرف برای گسترش روابط خود در زمینه‌های مختلف تلاش کرده و بارها مقامات صهیونیست به ابوظبی سفر کرده‌اند.

«امیر حایک» سفیر رژیم صهیونیستی در امارات نیز در دومین شهریور ماه گفت که سفارت این رژیم به مقر دائم آن در ابوظبی منتقل شده است. وی در حساب توئیتر خود با اشاره به انتقال سفارت رژیم صهیونیستی به مقر دائم در ابوظبی افزود : «پس از این کار سخت ما اکنون مفتخر، خوشحال و هیجان‌زده هستیم».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها