زمینه‌سازی اشغالگران برای استخراج گاز از میدان مورد مناقشه کاریش

زمینه‌سازی اشغالگران برای استخراج گاز از میدان مورد مناقشه کاریش
جمعه 25 شهريور 1401 - 19:44

رژیم صهیونیستی از آغاز "آمادگی‌ها برای اتصال میدان کاریش به شبکه خطوط لوله اسرائیل" خبر داده و خاطرنشان کرد که این اقدام در چارچوب "آماده‌سازی برای بهره‌برداری از سکو و استخراج و تولید گاز" صورت می‌گیرد.

العالم- لبنان

به گزارش العالم، روزنامه عبری‌زبان "یسرائیل هیوم" به نقل از وزارت انرژی رژیم اشغالگر اعلام کرد که بسترسازی جاری "بخشی از مرحله بعدی استخراج گاز از کاریش" است که برای چند روز آینده برنامه‌ریزی شده است.

این درحالی است که مذاکرات غیرمستقیم میان بیروت و تل‌آویو هنوز به پایان نرسیده و هیچ توافقی درخصوص تعیین مرزهای دریایی در منطقه مورد مناقشه حاصل نشده است.

طبق اعلام نهاد تامین کننده انرژی این رژیم، در روزهای آینده "دکل حفاری و سیستم‌های پمپاژ گاز از سکو به شبکه خطوط لوله مورد آزمایش قرار می‌گیرد"، با این حال، فرآیند آزمایش "آغاز استخراج و تولید گاز را شامل نمی‌شود"؛ بلکه این فرآیند شامل انجام یک سری آزمایش از نحوه جریان و پمپاژ گاز در جهت مخالف (از سواحل شمال فلسطین اشغالی) به میدان گازی واقع در منطقه مورد مناقشه در دریای مدیترانه است.

طبق این گزارش، بیانیه این وزارت یک هفته بعد از آن صادر شد که شرکت "انرژی" اعلام کرد که "تولید گاز از میدان کاریش را به مدت چند هفته به تعویق می‌اندازد"، این شرکت به دلیل این تعویق اشاره‌ای نکرده است.

رژیم صهیونیستی از دو سال پیش تلاش‌های خود برای اکتشاف منابع گازی از بخش‌های شرقی دریای مدیترانه را آغاز کرده است که در پی آن، میان لبنان و این رژیم بر سر مالکیت دو میدان گازی "قانا" و کاریش بالا گرفت و آمریکا به بهانه میانجیگری مذاکرات غیرمستقیم بین دو طرف وارد عمل شد تا بتواند موانع بر سر اکتشاف و استفاده از انرژی در شرق دریای مدیترانه را رفع کند.

پربیننده ترین خبرها