جزئیات حملات مسلحانه به بانک‌های لبنان از زبان خبرنگار العالم

جمعه 25 شهريور 1401 - 21:14

خبرنگار العالم در لبنان تاکید کرد که نمی توان حوادث امروز و حملات مسلحانه به شماری از بانک های لبنان را اقداماتی سازمان یافته و با برنامه ریزی قبلی دانست؛ زیرا سپرده گذاران بر اثر شرایط اقتصادی فعلی اینک در اوج نیاز خود هستند.

العالم ـ لبنان

خبرنگار العالم گفت: اوضاع در لبنان اینک به گونه‌ای شده است که هر سپرده گذار ناچار است تا زمانی که دولت یک برنامه مشخصی برای بازپس دادن اموال سپرده گذاران نداشته باشد، به زور و با تهدید سلاح سپرده خود را از بانک دریافت کند.

وی افزود: آنچه که امروز رخ داد در واقع یک رویارویی واقعی میان سپرده گذاران و بانک‌ها بوده است و از یکی از بانک‌ها در شهر الغازیه در جنوب لبنان آغاز و به شهر اشحیم کشیده شد، در بیروت نیز سپرده گذاران با زور سلاح و تهدید وارد 7 بانک شدند تا به سپرده‌های خود دست یابند.

خبرنگار العالم اظهار داشت که مذاکره با یکی از سپرده گذاران در مقابل شعبه اصلی بانک لبنان و المهجر که نتوانست سپرده خود را دریافت کند و تهدید به خودکشی می کند، همچنان ادامه دارد.

به دنبال حملات مسلحانه برخی از سپرده گذاران لبنانی به شماری از بانک ها برای دریافت سپرده های خود، دولت لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که بودجه ای اضطراری برای رسیدگی به اوضاع معیشتی شهروندان و تامین ثبات مالی تهیه کرده است.

انجمن بانک‌های لبنان نیز امروز جمعه جلسه‌ای اضطراری تشکیل داد که در پایان اعلام شد به دلیل رعایت مسائل امنیتی از روز دوشنبه ۱۹ سپتامبر تمامی بانک‌های این کشور به مدت سه روز تعطیل خواهند بود.

انجمن سپرده گذاران لبنان نیز تاکید کرد: آنچه که امروز رخ داد، یک آغاز است و ما فقط خواهان سپرده های بانکی خود هستیم.

پربیننده ترین خبرها