رئیس‌جمهور شیلی پوزه سازشکاران را به خاک مالید!

رئیس‌جمهور شیلی پوزه سازشکاران را به خاک مالید!
جمعه 25 شهريور 1401 - 21:54

اقدام رئیس‌جمهور شیلی که اخیرا در اعتراض به شهادت یک جوان 17 ساله فلسطینی به دست جنایتکاران رژیم صهیونیستی، از پذیرش استوارنامه سفیر جدید این رژیم در کشورش امتناع کرد؛ در واقع ذره‌ای آبرو و اعتبار برای فرمانده ارتش مغرب و وزیر خارجه امارات که به تل آویو سفر کرده اند و با قاتلان دست می‌دهند، باقی نگذاشت.

العالم ـ کشکول

واکنش رئیس‌جمهور شیلی که کاملا یک اقدام انسانی است، پوزه سازشکاران اعم از ژنرال‌ها و پادشاهان و دیپلمات‌ها و رسانه‌های آنها را به خاک مالید، زیرا در حالی که ژنرال فاروق بلخیر فرمانده ارتش مغرب در مقابل پرچم رژیم اشغالگر تعظیم می کند و در پایگاه صهیونیستی "تسئیلیم" با ژنرال‌های اشغالگران دیدار می‌کند و وزیر خارجه امارات بی‌شرمانه دوسالگی توافق سازش با رژیم صهیونیستی را در تل آویو جشن می گیرد؛ این رژیم کودکان فلسطینی را به قتل می رساند.

دست دادن نخستین فرمانده ارتش عرب به ژنرال های رژیم صهیونیستی کاملا به دور از آرمان های امت اسلامی است که در طول چندین دهه تاکنون هزاران شهید در مقابله با نظامیان اشغالگران از دست داده است.

علاوه بر اینکه این اقدام لکه ننگی است که بی تردید ملت مغرب آن را محکوم خواهد کرد.

مردم مغرب تاریخی افتخار آمیز در مقابله با رژیم اشغالگر و خیزش علیه عادی‌سازی دارند، از سوی دیگر دست دادن فرمانده ارتش مغرب با ژنرال های صهیونیستی با رسوایی سفیر این رژیم در رباط در تعرض و ایجاد مزاحمت برای زنان مغربی همزمان بود، مساله ای که هیچگاه از ذهن مردم مغرب پاک نخواهد شد.

تحلیلگران توافق نظر دارند که با گذشت دو سال از سازش با رژیم اشغالگر، امارات هیچگونه سود و بهره‌ای از این سازش نبرده است، بلکه در واقع امارات به صورت رایگان به رژیمی خدمات ارائه می کند که به سبب نژادپرستی و جنایت‌های متعددش علیه کودکان و ملت فلسطین و آلوده کردن اماکن مقدس اسلامی و مسیحی و زندانی کردن و شکنجه دادن هزاران بازداشت شده و ترور رهبران مقاومت در سرتاسر جهان، در انزوا قرار گرفته است.

سران سازش و به ویژه مغرب و امارات باید بدانند که عادی‌سازی بالاخره ساقط خواهد شد، زیرا مساله فلسطین جاودانه است و در دل میلیون‌ها نفر در جهان باقی خواهد ماند؛ میلیون ها نفر در جهان همچنان قاتلان صهیونیستی کودکان را طرد خواهند کرد؛ پس بهتر است که سران سازش تا دیر نشده است مساله فلسطین را به دیپلماسی خود بازگردانند.

پربیننده ترین خبرها