آمریکا: برنامه‌ای برای تشکیل جلسه برجامی در نیویورک وجود ندارد

آمریکا: برنامه‌ای برای تشکیل جلسه برجامی در نیویورک وجود ندارد
جمعه 25 شهريور 1401 - 21:30

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد گفته برای هیچ جلسه‌ای در خصوص توافق هسته‌‌ای ایران درنیویورک در هفته آینده برنامه‌ریزی نشده است.

العالم - آمریکا

«لیندا توماس گرینفیلد» سفیر آمریکا در سازمان ملل امروز جمعه به خبرنگاران گفت که هیچ نشستی در ارتباط با توافق هسته‌ ای ایران هفته آینده در نیویورک برنامه‌ ریزی نشده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از «لیندا توماس گرینفیلد» اعلام کرد که همچنین برنامه‌ ای هم برای دیدار با روس‌ ها در خلال برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد طراحی نشده است.

گفتنی است؛ روز چهارشنبه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با بیان‌ این‌که ایران اراده کافی و حسن نیت لازم برای رسیدن به گام نهایی توافق خوب، قوی و پایدار را بارها از خود نشان داده، گفت: تنها مانع پیش روی توافق در شرایط حاضر، عدم واقع بینی و نداشتن اراده لازم از سوی آمریکا است.

جمهوری اسلامی ایران راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها، اخذ تضمین در خصوص ماندگاری برجام و رفع ادعاهای پادمانی آژانس اتمی را اصلی‌ترین مطالبه خود در مذاکرات رفع تحریم‌ها قرار داده و تأکید کرده که تنها بازگشت به قرارداد دوجانبه‌ای که در ازای برخی محدودیت‌ها نفع ملموس اقتصادی برای ملت ایران به همراه داشته باشد را منطقی می‌داند و آن را می‌پذیرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها