پوتین: توافقنامه احداث یک نیروگاه هسته‌ای در ترکیه را امضاء کردیم

پوتین: توافقنامه احداث یک نیروگاه هسته‌ای در ترکیه را امضاء کردیم
جمعه 25 شهريور 1401 - 22:32

رئیس جمهور روسیه امروز در دیدار با اردوغان در حاشیه نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در شهر سمرقند واقع در ازبکستان گفت: توافقنامه احداث یک نیروگاه هسته‌ای در ترکیه را امضاء کردیم.

العالم - ترکیه

ولادیمیر پوتین در دیدار با اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: یک چهارم گاز ارسالی از سوی روسیه به ترکیه به روبل پرداخت خواهد شد.

مسکو همچنین وعده داده است که عرضه گاز به ترکیه را در همه جهات افزایش دهد.

علاوه بر این، رئیس جمهور روسیه خاطر نشان کرد که آنکارا به طور قابل اعتمادی به تعهدات خود در مورد ترانزیت سوخت روسیه عمل می کند.

پوتین در این دیدار گفت: امیدوارم که توافق غلات فقیرترین کشورها را هدف قرار دهد. شرکت های روسی سیگنال هایی در مورد امکان صادرات محصولات خود از طریق ترکیه دریافت کرده اند. ترکیه به یکی از مطمئن‌ ترین مسیرها برای انتقال گاز طبیعی روسیه به نقاط مختلف از جمله اروپا تبدیل شده است.

وی در ادامه افزود: دیروز ما توافقنامه ای را برای احداث یک نیروگاه هسته ای در آکویو ترکیه امضا کردیم.

یک مقام ارشد آنکارا چهارشنبه اعلام کرد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دیدار روز جمعه خود در سمرقند پیرامون درگیری های اخیر میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان رایزنی خواهند کرد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، مقام مذکور ترکیه که نخواست نامش فاش شود، در این خصوص گفت: در خصوص این مساله با پوتین گفتگو می شود؛ زیرا نقش روسیه و ترکیه در پایان دادن به این درگیری و کار مشترک متعاقب آن، آشکار است. ترکیه تماس ها با ایروان و باکو را برای غلبه بر این مشکل آغاز کرده است. این مساله باید قبل از گسترش بیشتر پایان یابد.

پربیننده ترین خبرها