کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ | نخودی‏ و یزدانی نقره گرفتند/ قاسم‌پور در یکقدمی طلا/ زارع و امامی در رده بندی

کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ | نخودی‏ و یزدانی نقره گرفتند/ قاسم‌پور در یکقدمی طلا/ زارع و امامی در رده بندی
جمعه 25 شهريور 1401 - 22:49

پنجاه و یکمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان امروز با حضور ملی پوشان تیم ایران در بلگراد صربستان پیگیری شد.

العالم - ایران / ورزشی

محمد نخودی دلاوری از مازندران دیروز در دور اول ۷ - ۶ از سد یاکوب شیخ جمال اف از رومانی گذشت، سپس در دور یک هشتم نهایی ۱۰ - ۰ دولگون آلتانزول از مغولستان را ضربه فنی کرد، در دور یک چهارم نهایی ۱۰ - ۵ بر بکزود عبدالرحمانوف دارنده مدال برنز المپیک و جهان از ازبکستان چیره شد و با برتری 5 به 4 برابر واسیل میخایلوف از اوکراین راهی دیدار پایانی شد. نخودی در فینال 2 به 4 نتیجه را به جردن باروز قهرمان المپیک و جهان از آمریکا واگذار کرد و نشان نقره دریافت کرد.

حسن یزدانی دلاوری از مازندران و کاپیتان تیم ایران، دیروز پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم (یک هشتم نهایی) با نتیجه ۱۰ - ۰ ایوان ایچیزلی از مولداوی را ضربه فنی کرد، سپس در دور یک چهارم نهایی ۱۱ - ۰ سباستین یزیرژانسکی از لهستان را ضربه فنی کرد و در دور نیمه نهایی با همین نتیجه بوریس ماکویف دارنده مدال نقره جهان از اسلواکی را پشت سر گذاشت. یزدانی امشب در دیدار پایانی به مصاف دیوید تیلور قهرمان المپیک و جهان از آمریکا می‌رود.

امیرحسین زارع دلاوری از مازندران دیروز پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم (یک هشتم نهایی) ۳ - ۰ ژیوی دنگ دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان از چین و سپس در دور یک چهارم نهایی ۱۰ - ۰ آلکساندر خوتسیانیفسکی از اوکراین را ضربه فنی کرد. زارع در نیمه نهایی ۲ - ۴ نتیجه را به طا‌ها آکگل قهرمان جهان و المپیک از ترکیه واگذار کرد و امشب در دیدار رده بندی با برنده مسابقه دانیل لیگتی از مجارستان و آمارویر دسی از کانادا روبرو می‌شود.

امروز (25 شهریور) در 3 وزن دوم مسابقات نمایندگان ایران به روی تشک رفتند که نتایج پیکارهای آنها به شرح زیر است:

وزن ۵۷ کیلوگرم:

علیرضا سرلک در دور نخست ۲ - ۶ از وان هائو ژو از چین شکست خورد و با توجه به ناکامی این کشتی گیر چینی در صعود به فینال، سرلک از دور رقابت‌ها کنار رفت.

وزن ۷۴ کیلوگرم:

یونس امامی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم ۱۰ به صفر انریکه پرس از گواتمالا را مغلوب کرد و در یک هشتم پایانی ۱۰ به صفر آیمار آندروسه از استونی را شکست داد و به مرحله یکچهارم نهایی راه یافت. امامی برای صعود به نیمه نهایی هم ۸ به ۴ توران بایراموف از جمهوری آذربایجان را از پیش رو برداشت و به جمع ۴ نفر برتر راه یافت.

ملی پوش ۷۴ کیلویی ایران در نیمه نهایی برابر کایل داک قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از آمریکا ۲ - ۲ نتیجه را واگذار کرد و راهی دیدار رده بندی شد.

حریف امامی در رده بندی برنده دیدار کشتی میان اوروزبکوف از قرقیزستان با اولونبایار از مغولستان با جاگلان از هند است.

وزن ۹۲ کیلوگرم:

کامران قاسم پور پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم (یک هشتم نهایی) ۱۰ به صفر بر ادلان ویسخانوف از فرانسه چیره شد و در مرحله یک چهارم پایانی هم ۷ به ۲ احمد باتایف از بلغارستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه پایانی صعود کرد.

قاسمپور برای صعود به پیکار پایانی ۵ به صفر میریانی مایسورادزه از گرجستان را شکست داد و به دیدار پایانی راه یافت.

ملی پوش ۹۲ کیلویی کشورمان فردا ۲۶ شهریور برای کسب نشان طلا با کاکس آمریکایی سرشاخ خواهد شد.

برنامه ملی پوشان ایران در روز سوم مسابقات فردا شنبه 26 شهریورماه:

در وزن 61 کیلوگرم که 24 نفر شرکت کرده اند، رضا اطری در دور اول با بصیر علی لی از مقدونیه کشتی می گیرد و در صورت گذر از این حریف در دور بعد به مصاف اسلام بازرگانوف از آذربایجان می رود.

در وزن 65 کیلوگرم که 27 نفر حضور دارند، رحمان عموزاد خلیلی در دور نخست با جون سوک یون از کره جنوبی مبارزه می کند و در صورت گذر از این حریف در دور بعد به مصاف اسماعیل موزوکایف دارنده مدال برنز جهان از مجارستان می رود. حاجی علی اف دارنده مدال های طلای جهان و نقره و برنز المپیک از آذربایجان در بالای جدول قرار دارد و تا مرحله نیمه نهایی با نماینده کشورمان برخورد نخواهد کرد.

در وزن 97 کیلوگرم که 23 نفر شرکت کرده اند، محمدحسین محمدیان پس از استراحت در دور اول در دور دوم به مصاف برنده کشتی میان ویکی از هند و ساموئل شرر از سوئیس می رود. کایل اسنایدر قهرمان جهان و المپیک از آمریکا تا دیدار نیمه نهایی با محمدیان روبرو نخواهد شد.

پربیننده ترین خبرها