ناامیدی مقام آمریکایی از عدم تاثیر تحریم‌ها بر روسیه

ناامیدی مقام آمریکایی از عدم تاثیر تحریم‌ها بر روسیه
شنبه 26 شهريور 1401 - 05:52

یک مقام آمریکایی از اینکه تحریم‌های اعمال شده تاثیر زیادی بر اقتصاد روسیه نداشته ابراز ناامیدی کرد.

العالم - آمریکا

یک مقام ارشد آمریکایی گفت از اینکه تحریم‌های آمریکا تا کنون تاثیر بیشتری بر اقتصاد روسیه نداشته، ناامید شده‌ است.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، این مقام آمریکایی اضافه کرد: «در حال حاضر پیش بینی می‌کنیم که دست کم شدیدترین تاثیرها بر اقتصاد روسیه احتمالا تا اوایل سال آینده میلادی روی ندهد».

این در حالی است که سناتورهای دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکایی روز چهارشنبه لایحه‌ای را ارائه کردند که روسیه را به عنوان کشور حامی تروریسم معرفی می‌کند.

دولت اوکراین پیشتر خواستار اقدام دولت آمریکا برای زدن این برچسب به روسیه شده بود اما دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با این کار مخالفت کرد.

مسکو به واشنگتن اعلام کرده، در صورتی که روسیه را به عنوان کشور حامی تروریسم تعیین کند، روابط دیپلماتیک دو طرف آسیب بدی خواهد خورد و حتی ممکن است قطع شود.

در این فهرست آمریکا تا کنون کشورهای کره شمالی، کوبا، سوریه و ایران وارد شده‌اند.

دولت آمریکا در حالی همچنین اصرار به ادامه اقدامات خصومت‌آمیز علیه روسیه دارد که تا پیش از عملیات ویژه مسکو در اوکراین، با همراهی ائتلاف ناتو، مطالبات و منافع روسیه را نادیده گرفته و موجبات تشدید درگیری در اوکراین را فراهم کرد. آمریکا و دیگر متحدان غربی کی‌ِیف بعد از شروع این عملیات روسیه نیز همچنان با تداوم ارائه انواع کمک‌ها به ویژه کمک‌های تسلیحاتی تحریک‌آمیز به اوکراین و اعمال تحریم‌ها علیه روسیه آتش جنگ در اوکراین را شعله‌ور کرده و هنوز نیز قصد توقف خصومت را ندارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها