سازمان ملل به سخنرانی مجازی زلنسکی رأی داد

سازمان ملل به سخنرانی مجازی زلنسکی رأی داد
شنبه 26 شهريور 1401 - 07:36

مجمع عمومی سازمان ملل متحد به ولودیمیر زلنسکی به دلیل مسائل مرتبط با درگیری‌های اوکراین اجازه داد در گردهمایی رهبران جهان به طور مجازی سخنرانی کند.

العالم _ اروپا

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، مجمع عمومی سازمان ملل در قالب یک رای‌گیری به رئیس جمهور اوکراین اجازه داد به دلیل نیاز به مدیریت مسائل مرتبط با درگیری با روسیه یک سخنرانی از پیش ضبط شده در گردهمایی رهبران جهان ارائه دهد، و از الزامات خود که همه رهبران را وادار می کند به شکل حضوری سخنرانی داشته باشند صرف‌نظر کرد.

این نهاد جهانی متشکل از 193 عضو، سخنرانی مجازی ولودیمیر زلنسکی را با 101 رای موافق در برابر 7 رای مخالف و 19 رای ممتنع - از جمله رأی ممتنع چین - تایید کرد. هفت کشوری که رای منفی دادند بلاروس، کوبا، اریتره، نیکاراگوئه، کره شمالی، روسیه و سوریه بودند.

این سند که توسط اوکراین پیشنهاد شده بود و بیش از 50 حامی داشت، به زلنسکی اجازه می دهد بیانیه ای از پیش ضبط شده را برای پخش در سالن مجمع عمومی ارائه کند. این سند همچنین تاکید می کند که چنین وضعی به عنوان یک سابقه برای جلسات آتی مجمع عمومی سازمان ملل محسوب نخواهد شد.

در نتیجه همه‌گیری کووید-19، نشست سالانه رهبران جهان در مجمع عمومی در سال 2020 کاملاً مجازی و در سال 2021 ترکیبی بود. اما امسال مجمع تصمیم گرفت که همه سخنرانی‌ها باید حضوری باشد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها