وحدتی که خار چشم دشمنان اسلام شد

وحدتی که خار چشم دشمنان اسلام شد
شنبه 26 شهريور 1401 - 15:03

کارشناسان و ناظران معتقدند که زیارت اربعین، مصداق بارز امت اسلامی و امتداد ارزشها و اصولی است که قیام امام حسین علیه السلام آنها را پایه گذاری کرده است.

العالم - نظرکده

تحلیلگران مسائل اسلامی معتقدند که راهپیمایی میلیونی در زیارت اربعین امام حسین علیه السلام بیانگر درک صحیح امت اسلامی از ارزش های والای برآمده از قیام حسینی است.

آنها معتقدند حرکت میلیونی زائران به سوی کربلا برای برگزاری مراسم اربعین به خصوص در سایه شرایط سیاسی و اجتماعی در منطقه گواهی بر هشیاری و وحدت ملت های مسلمان است.

تحلیلگران مسائل اسلامی همچنین خاطرنشان می کنند که امتداد حرکت زیارت اربعین از سال 61 هجری تا به امروز بیانگر افزایش همدلی و همراهی بین عاشقان اهل بیت علیهم السلام در این مسیر طولانی است.

کارشناسان خاطرنشان می کنند که حضور چشمگیر در راهپیمایی اربعین، امتداد حرکت آگاهی بخش زینبی است. آنها بر این عقیده اند که زیارت اربعین حرکتی غیر ارادی از سوی ملت هاست که حول محور وحدت اسلامی می گردد.

کارشناسان همچنین معتقدند که یک بعد دیگر از مشخصه سمبولیک زیارت اربعین این است که تبدیل به نماد همبستگی و وحدت بین دو ملت ایران و عراق شده است.

تحلیلگران اسلامی تأکید می کنند که غرب میلیونها و میلیاردها دلار را صرف ایجاد شبکه هایی برای فریب افکار عمومی و ایجاد تفرقه و دشمنی بین ملت های اسلامی کرده است. اما پیاده روی اربعین تمام این تلاش ها را خنثی نموده است.

به گفته این کارشناسان اهمیت زیارت اربعین در این است که ملت های مسلمان در زمان مشخص به جوش و خروش درمی آیند و در مکانی مشخص با شعار "حب الحسین یجمعنا" دور هم جمع می شوند و تصویر گویا و شفاف از وحدت اسلامی را به نمایش می گذارند؛ وحدتی که خار چشم دشمنان اسلام شده است.

این کارشناسان تأکید می کنند که زیارت اربعین مضامین و مفاهیم سیاسی و اجتماعی گسترده ای را در درون خود دارد که از نسلی به نسل دیگر در مقابله با ظلم و طغیان منتقل می شوند.

به گفته آنها راهپیمایی اربعین یک پدیده کاملا انسانی و فارغ از همه تضادها و تفاوت های اجتماعی و ترسیم کننده تصویری الهی از جامعه ای به رهبری امام زمان (عج) است.

پربیننده ترین خبرها